loading...
مسجد نبی اکرم (ص)
سجاد داودی بازدید : 128 چهارشنبه 28 مرداد 1394 نظرات (3)

سلام

خداوندا  آمرزش خود را به انسانهایی که همچون نامشان کامل بودند قرار ده ...عمو کمال روحت شاد ...هرگز باورمان نمیشود  که دیگر در جمع ما نیستی  دلگرمی برخی از نویسندگان این سایت این بود که کمال عزیز با نظراتش البته نظرات کامل و دقیق و بجا ما رو راهنمایی کنه اما حالا ....فقط باید افسوس خورد.....والبته امید به آینده.... عمو کمال ، برادر عزیز  ،ما همه هم هیئتی ها زحمات مخلصانه ات در سایت و مسجد و هیئت را هرگز فراموش نخواهیم کرد ..

و اما آدرس جدید سایت مسجد

ورودی های سایت =

m-nabi.ir

mnam.ir

m-nabi.rzb.ir

m-nabi.rozblog.com

رضا داودی بازدید : 95 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (1)


یکی از مهمترین اصول اخلاقی در مکتب اسلام، احترام به پدر و مادر است: آیات و روایات تاکید فراوان در این باره دارند جالب این است که در موارد بسیار بعد از توحید و یکتاپرستی بدون فاصله احسان به این دو نهاد ارزشمند عالم خلقت را مطرح می کنند، آری اینگونه بیانات آن هم از قادر حکیم علی الاطلاق و رسول گرامی اش و ائمه هدی علیهم السلام خود بیانگر اهمیت آن است.

http://www.rasekhoon.net/userfiles/Article/1390/11/1/0019508.JPG

سجاد داودی بازدید : 106 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (0)

پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال۱۳۹۴

http://www.rasekhoon.net/_files/userfiles//vizhe/93/9444.jpg

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است: لطفا به ادامه مطلب بروید

محمدصادق عباسی بازدید : 133 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (1)

امام صادق (علیه السلام) در روز 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه متولد گردید. پدر گرامی آن حضرت، امام محمد باقر (علیه السلام) و مادر ارجمندش ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر می باشد. نام شریفش جعفر و لقب معروفش صادق و کنیه اش ابوعبدالله می باشد. شهادت آن حضرت در 25 شوال سال 148 هجری قمری، در 65 سالگی، به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی، به وسیله سمی که به آن بزرگوار خوراندند، در شهر مدینه اتفاق افتاد، و محل دفنش در قبرستان بقیع است.
امام جعفر صادق (علیه السلام) تلاش و کوشش خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند، در صفوف امت، افتتاح کرد و با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت برجای گذاشت. بعضی از شاگردان نامی آن بزرگوار عبارتند از: هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و ... که هر یک چهره های درخشانی از تربیت شدگان مکتب آن حضرتند. حرکت علمی او آن سان گسترش یافت که سراسر مناطق اسلامی را دربر گرفت و مردم از علم او سخن ها می گفتند و شهرتش در همه شهرها و دیارها پیچیده بود.
جاحظ در مورد امام صادق (علیه السلام) می گوید:«امام صادق چشمه های دانش و حکمت را در روی زمین شکافت و برای مردم درهایی از دانش گشود که پیش از او معهود نبود و جهان از دانش وی سرشار گردید.»هدف امام صادق (علیه السلام) از گسترش برنامه فرهنگی، چاره جهل امت و تقویت عقیده به مکتب اسلام و نیز ایستادگی در برابر امواج کفرآمیز و شبهه های گمراه کننده و حل مشکلات ناشی از انحراف حکومت بود.
تلاش آن حضرت از طرفی مقابله با امواج ناشناخته و فاسد اوضاع سیاسی عهد امویان و عباسیان بود که انحرافات عقیدتی آن، بیشتر معلول ترجمه کتاب های یونانی و فارسی و هندی و پدید آمدن گروه های خطرناک از جمله غلات و زندیقان و جاعلان حدیث و اهل رأی و متصوفه بود که زمینه های مساعد رشد انحراف را به وجود آورده بودند. امام (علیه السلام) در برابر تمامی آنها ایستادگی کرد و با همه مناظره و مباحثه کرد و خطر افکارشان را برای ملت اسلام افشا نمود و از طرف دیگر، با تلاش های خستگی ناپذیر، مفاهیم عقیدتی و احکام شریعت را منتشر ساخت و آگاهی علمی را پراکند و توده های عظیم دانشمندان را به منظور آموزش مسلمانان مجهز ساخت.
امام صادق (علیه السلام) مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را در مدینه محل تدریس خویش قرار داد و مردم، دسته دسته از دور و نزدیک به آنجا می شتافتند و سؤالات گوناگون خود را مطرح و جواب لازم را دریافت می نمودند. از جمله استفاده کنندگان از محضر آن بزرگوار، مالک بن انس و ابوحنیفه و محمد بن حسن شیبانی و سفیان ثوری و ابن عینیه و یحیی بن سعید و ایوب سجستانی و شعبة بن حجاج و عبدالملک جریح و دیگران بودند.
امام صادق(علیه السلام) به پیروان خود فرمان داد که به حاکم منحرف پناه نبرند و از داد و ستد و همکاری با او خود داری کنند و به اصحاب و دوستان خود سفارش می کرد که در هر کار، مخفیانه عمل کنند و تقیه را رعایت نمایند و در هر عملی که انجام می دهند توجه کامل داشته باشند که دشمنان و مخالفان شان متوجه آن نشوند. آن حضرت مردم را بر آن می داشت تا در قیامی که زید بن علی بن الحسین (علیه السلام) بر ضد دولت امویان کرده بود، پشتیبان زید باشند. هنگامی که خبر قتل زید به او رسید بسیار ناراحت شد و اندوهی عمیق به او دست داد و از مال خود به خانواده هر یک از یاران زید که با او در آن واقعه آسیب دیده بودند هزار دینار داد و نیز هنگامی که جنبش بنی الحسن (علیه السلام) شکست خورد، امام را حزن و اندوه فرا گرفت و سخت بگریست و مردم را مسؤول کوتاهی در برابر آن جنبش دانست. با این حال، آن حضرت از در دست گرفتن حکومت، خودداری فرمود و این کار را به وقتی موکول کرد که نقش دگرگون سازی امت را ایفا کند و در مجرای افکار امت تأثیر گذارد و انحراف های گوناگونی را که واقعیات سیاسی و اجتماعی روز به وجود آورده بود تصحیح نماید، آنگاه در داخل امت عهده دار تجدید بنا شود و امت را آماده سازد تا در سطحی درآیند که بتوانند حکومتی را که خود می خواهند، تشکیل دهند.
امام صادق در نگاه دیگران
ابوحنیفه، پیشوای مشهور فرقه حنفی، گفته است:«من دانشمند تر از جعفربن محمد ندیده ام.» «لو لا السنتان لهلک نعمان»؛ یعنی اگر آن دو سال (شاگردی من نزد او) نبود، نعمان هلاک می شد. (اسم ابوحنیفه نعمان بن ثابت بوده است). مالک، پیشوای فرقه مالکی، گفته است: «مدتی نزد جعفر بن محمد رفت و آمد می کردم، او را همواره در یکی از سه حالت می دیدم؛ یا نماز می خواند یا روزه بود و یا قرآن تلاوت می کرد، و هرگز او را ندیدم که بدون وضو حدیث نقل کند.»
اکنون از باب تیمن و تبرک و جهت بهره مندی بیشتر، سخنی چند از آن امام بزرگوار را ذکر می کنیم؛
کمال احسان
«لایتم المعروف الابثلاث خصال؛ تعجیله و تقلیل کثیره و ترک الامتنان به» احسان و نیکی کامل نباشد، مگر با سه خصلت؛ شتاب در آن، کم شمردن بسیار آن، و منت ننهادن بر آن.
محاسبه نفس
«حق علی کل مسلم یعرفنا ان یعرض عمله فی کل یوم و لیله علی نفسه فیکون محاسب نفسه، فان رای حسنه استزاد منها، و ان رای سیئه استغفر منها لئلایخزی یوم القیمه» بر هر مسلمانی که ما را بشناسد، سزاوار است که در هر شبانه روز، عملش را بر خود عرضه دارد و خود حسابگر خویش باشد، اگر حسنه دید بر آن بیفزاید، و اگر گناه دید از آن آمرزش خواهد تا اینکه روز قیامت رسوا نشود.
استقامت
«لو ان شیعتنا استقاموا لصافحتهم الملائکه ولاظلهم الغمام و لاشرقوا نهارا و لاکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم و لما سالوا الله شیئا الااعطاهم» اگر شیعیان ما استقامت می ورزیدند، هر آینه فرشتگان با آنها دست می دادند و ابرها بر آنها سایه می انداخت و در روز می درخشیدند و از بالای سر و زیر پای خود روزی می خوردند و چیزی از خدا نمی خواستند مگر اینکه به آنها عطا می کرد.

محمدصادق عباسی بازدید : 130 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (2)

من عاشق محمدم (ص)اما شرمنده ی محمدم(ص)زیرا ازدشمنان خبیث اسلام ناب چه انتظارمیرود انانکه که دشمنندوهرکار که ازدستان پلیدشان بیاید حتماکوتاهی نخواهندکرد. اما ترجمان اِنَکَ لَعَلَی خُلُق عَظِیمٍ یا رسول مهربانیها این روزها قلبمان جریحه دار است ازاهانت به ساحت مبارکتان وجای ان دارد که رخت عزا برتن نمود گرچه داعش کثیف وتکفیریهای پلید که دست نشانده ی استکبارکه فقط جهت حفظ سرمایه داران وکمپانیهای بزرگ اسلحه نمی توانند ارامش انسانهارا ببینند کاری کرده اند که لباس مشکی را نماد تروریسم بودن ساختند تا در هر زمان که رسانه های جهان در ماه محرم ودگر مناسبتها به جهانیان وانمود نمایند که اینان که بیرق سیاه در دست وبرتن دارند همان تروریسم هایی هستند که سر کودکان وانسانها را میبرند که اینکار نیز اهانت به مقام عظمای شماست .پس یارسول الله (ص)ما که مدعی پیرو وجود نازنینت هستیم چرا هر روز با عملمان قلب تورا میسوزانیم،بله مائیم که نتوانستیم محمدی(ص) عمل نمائیم وشما را خوب به جهانیان معرفی کنیم،مائیم که فکر هم نوعانمان نیستیم،مائیم که برزنگ موبایلمان صلوات میگذاریم اما...مائیم که سخنان رهبرمان سیدعلی فرزند مظلومت را زنگ انتظار گوشیهایمان گذاشتیم اما...مائیم که همایش اصلاح طلبی میگذاریم اماخودرا اصلاح نمیکنیم ،مائیم که اصولگراییم اما به اصول تو پایبند نیستیم،ای رحمت العالمین مائیم که کاسب بازاریمان هرگونه که دلش بخواهد کار میکند،مائیم که بانک هایمان به راحتی ربا میگیرند وبخوردمان میدهند،مائیم که حتی در صف نانوایی یارانندگی به هیچکس اعتنا نمیکنیم وبه خیالمان صف اول نماز جماعت است وبه سرعت همه را کنار میزنیم،مائیم که هنگام انتخابات احساس تکلیف میکنیم اما تکلیف نمازمان را هم نمیدانیم ،مائیم که دیگر به بزرگانمان احترام نمیگذاریم،مائیم که دانشگاه اسلامی داریم اما...مائیم که علمایمان علمشان را به رخ میکشند،مائیم که در کوچه بازار نظافت شخصی وشهرمان را رعایت نمیکنیم،مائیم که از همسایگانمان اطلاعی نداریم وبر پشت بام خانه هایمان ...مائیم که شکم هایمان را به هرچه بگویی عادت دارده ایم مائیم که از برادر وخواهر وامرار معاش انها... مائیم که صله رحم رافراموش نمودیم، و ای بهترین بنده ی خدا هزاران مائیم دیگر که تو بما اموختی چگونه زیستن را وراه رسیدن به کمال انسانیت را،ومائیم که از فقرا ویتیمان بلادمان بی خبریم وشرمنده ی شهدا وامام شهدایمان هستیم.پس ای رسول پاکی ومهربانی چرا تواز خدا میخاهی پرونده ی ما نزد هیچ امتی باز نشود واین است که من عاشق محمدم(ص)لبیک یارسول الله صل الله علیه واله وسلم

سجاد داودی بازدید : 100 شنبه 27 دی 1393 نظرات (0)

خروج شاه از ايران

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/1/1388/Aban/08/0003711.jpg

اين مقاله با استفاده از خاطرات ژنرال هايزر و خاطرات هوشنگ نهاوندى نوشته شده است.

روز شانزدهم آبان ماه ۱۳۵۷ محمدرضاشاه سر ساعت ۱۰ صبح در دفترش حاضر شد. كوتاه زمانى وزير دربار شاهنشاهى را پذيرفت. سپس رئيس تشريفات كشيك « منوچهر صانعى » را فراخواند و به او گفت: « گروه راديو و تلويزيون ملى قرار است به زودى برسند.» صانعى پاسخ داد: « اينجا هستند قربان.» شاه در دفتر كار پهناور خود گام مى زد و انتظار مى كشيد. در راهروها همه مى پرسيدند چه كسى متن سخنرانى او را تهيه كرده است.

سجاد داودی بازدید : 119 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

سلام نرم افزار مخصوص سایت مسجد نبی اکرم (ص) ملایر باید بروز بشه تو همین پست میذارم حتما دانلود و نصب کنید . با تشکر التماس دعا

فلش پلیر مخصوص سایت مسجد نبی اکرم (ص) 

دانلود برای موزیلا فایرفاکس -     

دانلود برای  گوگل کروم و اپرا -


http://rasekhoon.net/userfiles/Article/1389/08%20dey/04/0010803.jpg

پيامبر مطابق الهام غيبى عمل مى‏كرد
  در اين نظريه تأكيد بر اين است كه او وظائف خود را پيش از بعثت از طريق الهام دريافت مى‏كرد و مطابق آن عمل مى‏نمود، و اين وظائف در گرو اين نبود كه حتماً موافق شريعت پيشينيان باشد، يا مطابق شريعتى باشد كه بعداً از طريق وحى الهى بر او فرود خواهد آمد.اين نظريه از دو نظريه پيش، محكم‏تر و استوارتر و سخن امير مؤمنان گواه بر صدق آن است اينك به توضيح آن مى‏پردازيم.به ادامه مطالب بروید.

سجاد داودی بازدید : 117 یکشنبه 23 آذر 1393 نظرات (0)

 

حاج میثم مطیعی - اربعین 93 - بیت رهبری - شوق زیارت است مرا اربعین رسید (روضه)
جلسه عزاداری ظهر اربعین شهادت سیدالشهداء علیه السلام، که مورخ 93/09/22 در حسینیه امام خمینی (ره)، بیت مقام معظم رهبری با نوای حاج میثم مطیعی اجرا شده است، به صورت صوتی آماده دریافت می باشد. زمان : 8:57

برای دانلود لطفا به ادامه مطالب بروید

سجاد داودی بازدید : 103 شنبه 22 آذر 1393 نظرات (0)
بزرگداشت اربعين و پرسش ‌هایی درباره این روز
بزرگداشت اربعين و پرسش ‌هایی درباره این روز
اعتبار اربعين امام حسين (علیه السلام) از قديم الايام ميان شيعيان و در تقويم تاريخي ‌وفاداران به امام حسين (علیه السلام) شناخته شده بوده است‌. كتاب مصباح المتهجد شيخ طوسي كه حاصل گزينش دقيق و انتخاب معقول شيخ طوسي از روايات ‌فراوان درباره تقويم مورد نظر شيعه درباره ايام سوگ و شادي و دعا و روزه و عبادت است ‌، ذيل ماه «صفر» مي‌نويسد: نخستين روز اين ماه (از سال 121)، روز كشته شدن زيد بن علي بن الحسين است‌. ادامه کلیک کنید.
سجاد داودی بازدید : 256 پنجشنبه 20 آذر 1393 نظرات (0)
جایگاه اربعین حسینی از دیدگاه مقام معظم رهبری

اهمیت اربعین از کجاست ؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می گذرد ، چه خصوصیتی دارد ؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت حسین زنده شد و این چیز بسیار مهمی است . شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد یعنی حسین بن علی و بقیه شهیدان در کربلا شهید می شدند ، اما بنی امیه موفق می شدند همانطور که خود حسین را و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند ، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند.

ارزش و جایگاه اربعین حسینی از دیدگاه مقام معظم رهبری

ببینید در این صورت آیا این شهادت فایده ای برای عالم اسلام داشت ؟ یا اگر هم برای آن روز یک اثری می گذاشت ، آیا این خاطره در تاریخ هم ، برای نسلهای بعد هم ، برای گرفتاریها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدیهای دوران آینده تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده داشت ؟

ادامه مطلب کلیک کنید...

سجاد داودی بازدید : 167 چهارشنبه 14 آبان 1393 نظرات (2)

تصاویر منتخب از دهه اول محرم و نمایشگاه عکس مسجد نبی اکرم ص، همچنین تصاویر جلسه هفتگی منزل آقای مرتضی کریمی ، از عکاسان عزیز  آقایان فرهاد جعفری ، جواد عباسی ، حجت الاسلام محمد عباسی و بنده حقیر تشکر میکنیم.

سجاد داودی بازدید : 112 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

دیشب شب پنجم محرم  بود که مربوط به دردانه امام حسن (ع) است، شب عبدالله بن حسن (ع) که جز آخرین افرادی بودی که در ظهر عاشورا به شهادت رسید. فرزند امام حسن که به همراه حضرت قاسم (ع) به نیابت از پدر مظلومشان در عاشورا مردانه از امام حسین (ع) دفاع کردند و جانشان را برای ولی خود فدا نمودند…

http://img.doostiha.ir/uploads/2014/10/Shabe-Panjom-Moharam.jpg

سجاد داودی بازدید : 131 چهارشنبه 07 آبان 1393 نظرات (0)

دیشب  ، شب دو طفلان حضرت زینب (س) که خودش اسوه صبر و بردباری بود هم از راه رسید؛ شب دو فرزند خردسالی که طاقت تنهایی و غربت مولایشان را نداشتند. زینب (س) برای تمامی شهدای کربلا به کمک برادر شتافت اما برای دو فرزندش نرفت تا ارباب همه عالم احساس خجالت نکند…

http://img.doostiha.ir/uploads/2014/10/Shabe-Chaharom-Moharam.jpg

سجاد داودی بازدید : 107 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

دیشب شب دختری بود که با گریه هایش، یزید و یزدیان را رسوا کرد؛ شب دختر سه ساله ای که در خرابه های شام در مقابل گریه ها و بهانه برای پدرش، سر امام را آوردند؛ حضرت رقیه (س) دختر کوچک امام حسین بود که در شام پس از درد و دل فراوان با سر پدر در خرابه های شام جان سپرد و به دیدار پدرش در بهشت برین شتافت…

http://img.doostiha.ir/uploads/2014/10/Shabe-Sevom-Moharam.jpg

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
امام حسن (ع) : اهل مسجد زائران خدا هستند و بر زیارت شونده است كه به زائرانش هدیه ای بدهد.... مسجد نبی اکرم (ص) شهرستان ملایر ، یکی از زیباترین مساجد ملایر میباشد که دقیقا این مسجد واقع در ملایر بلوار انقلاب روبروی آموزش و پرورش شهرستان ملایر قرار دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلمه مسجد مجموعا چند بار در قرآن کریم آمده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 480
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 111
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 4,971
  • بازدید کلی : 188,449
  • نوای سایت