loading...
مسجد نبی اکرم (ص)
محمدصادق عباسی بازدید : 133 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (1)

امام صادق (علیه السلام) در روز 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه متولد گردید. پدر گرامی آن حضرت، امام محمد باقر (علیه السلام) و مادر ارجمندش ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر می باشد. نام شریفش جعفر و لقب معروفش صادق و کنیه اش ابوعبدالله می باشد. شهادت آن حضرت در 25 شوال سال 148 هجری قمری، در 65 سالگی، به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی، به وسیله سمی که به آن بزرگوار خوراندند، در شهر مدینه اتفاق افتاد، و محل دفنش در قبرستان بقیع است.
امام جعفر صادق (علیه السلام) تلاش و کوشش خود را با مساعی علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند، در صفوف امت، افتتاح کرد و با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت برجای گذاشت. بعضی از شاگردان نامی آن بزرگوار عبارتند از: هشام بن حکم و مؤمن طاق و محمد بن مسلم و زرارة بن اعین و ... که هر یک چهره های درخشانی از تربیت شدگان مکتب آن حضرتند. حرکت علمی او آن سان گسترش یافت که سراسر مناطق اسلامی را دربر گرفت و مردم از علم او سخن ها می گفتند و شهرتش در همه شهرها و دیارها پیچیده بود.
جاحظ در مورد امام صادق (علیه السلام) می گوید:«امام صادق چشمه های دانش و حکمت را در روی زمین شکافت و برای مردم درهایی از دانش گشود که پیش از او معهود نبود و جهان از دانش وی سرشار گردید.»هدف امام صادق (علیه السلام) از گسترش برنامه فرهنگی، چاره جهل امت و تقویت عقیده به مکتب اسلام و نیز ایستادگی در برابر امواج کفرآمیز و شبهه های گمراه کننده و حل مشکلات ناشی از انحراف حکومت بود.
تلاش آن حضرت از طرفی مقابله با امواج ناشناخته و فاسد اوضاع سیاسی عهد امویان و عباسیان بود که انحرافات عقیدتی آن، بیشتر معلول ترجمه کتاب های یونانی و فارسی و هندی و پدید آمدن گروه های خطرناک از جمله غلات و زندیقان و جاعلان حدیث و اهل رأی و متصوفه بود که زمینه های مساعد رشد انحراف را به وجود آورده بودند. امام (علیه السلام) در برابر تمامی آنها ایستادگی کرد و با همه مناظره و مباحثه کرد و خطر افکارشان را برای ملت اسلام افشا نمود و از طرف دیگر، با تلاش های خستگی ناپذیر، مفاهیم عقیدتی و احکام شریعت را منتشر ساخت و آگاهی علمی را پراکند و توده های عظیم دانشمندان را به منظور آموزش مسلمانان مجهز ساخت.
امام صادق (علیه السلام) مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را در مدینه محل تدریس خویش قرار داد و مردم، دسته دسته از دور و نزدیک به آنجا می شتافتند و سؤالات گوناگون خود را مطرح و جواب لازم را دریافت می نمودند. از جمله استفاده کنندگان از محضر آن بزرگوار، مالک بن انس و ابوحنیفه و محمد بن حسن شیبانی و سفیان ثوری و ابن عینیه و یحیی بن سعید و ایوب سجستانی و شعبة بن حجاج و عبدالملک جریح و دیگران بودند.
امام صادق(علیه السلام) به پیروان خود فرمان داد که به حاکم منحرف پناه نبرند و از داد و ستد و همکاری با او خود داری کنند و به اصحاب و دوستان خود سفارش می کرد که در هر کار، مخفیانه عمل کنند و تقیه را رعایت نمایند و در هر عملی که انجام می دهند توجه کامل داشته باشند که دشمنان و مخالفان شان متوجه آن نشوند. آن حضرت مردم را بر آن می داشت تا در قیامی که زید بن علی بن الحسین (علیه السلام) بر ضد دولت امویان کرده بود، پشتیبان زید باشند. هنگامی که خبر قتل زید به او رسید بسیار ناراحت شد و اندوهی عمیق به او دست داد و از مال خود به خانواده هر یک از یاران زید که با او در آن واقعه آسیب دیده بودند هزار دینار داد و نیز هنگامی که جنبش بنی الحسن (علیه السلام) شکست خورد، امام را حزن و اندوه فرا گرفت و سخت بگریست و مردم را مسؤول کوتاهی در برابر آن جنبش دانست. با این حال، آن حضرت از در دست گرفتن حکومت، خودداری فرمود و این کار را به وقتی موکول کرد که نقش دگرگون سازی امت را ایفا کند و در مجرای افکار امت تأثیر گذارد و انحراف های گوناگونی را که واقعیات سیاسی و اجتماعی روز به وجود آورده بود تصحیح نماید، آنگاه در داخل امت عهده دار تجدید بنا شود و امت را آماده سازد تا در سطحی درآیند که بتوانند حکومتی را که خود می خواهند، تشکیل دهند.
امام صادق در نگاه دیگران
ابوحنیفه، پیشوای مشهور فرقه حنفی، گفته است:«من دانشمند تر از جعفربن محمد ندیده ام.» «لو لا السنتان لهلک نعمان»؛ یعنی اگر آن دو سال (شاگردی من نزد او) نبود، نعمان هلاک می شد. (اسم ابوحنیفه نعمان بن ثابت بوده است). مالک، پیشوای فرقه مالکی، گفته است: «مدتی نزد جعفر بن محمد رفت و آمد می کردم، او را همواره در یکی از سه حالت می دیدم؛ یا نماز می خواند یا روزه بود و یا قرآن تلاوت می کرد، و هرگز او را ندیدم که بدون وضو حدیث نقل کند.»
اکنون از باب تیمن و تبرک و جهت بهره مندی بیشتر، سخنی چند از آن امام بزرگوار را ذکر می کنیم؛
کمال احسان
«لایتم المعروف الابثلاث خصال؛ تعجیله و تقلیل کثیره و ترک الامتنان به» احسان و نیکی کامل نباشد، مگر با سه خصلت؛ شتاب در آن، کم شمردن بسیار آن، و منت ننهادن بر آن.
محاسبه نفس
«حق علی کل مسلم یعرفنا ان یعرض عمله فی کل یوم و لیله علی نفسه فیکون محاسب نفسه، فان رای حسنه استزاد منها، و ان رای سیئه استغفر منها لئلایخزی یوم القیمه» بر هر مسلمانی که ما را بشناسد، سزاوار است که در هر شبانه روز، عملش را بر خود عرضه دارد و خود حسابگر خویش باشد، اگر حسنه دید بر آن بیفزاید، و اگر گناه دید از آن آمرزش خواهد تا اینکه روز قیامت رسوا نشود.
استقامت
«لو ان شیعتنا استقاموا لصافحتهم الملائکه ولاظلهم الغمام و لاشرقوا نهارا و لاکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم و لما سالوا الله شیئا الااعطاهم» اگر شیعیان ما استقامت می ورزیدند، هر آینه فرشتگان با آنها دست می دادند و ابرها بر آنها سایه می انداخت و در روز می درخشیدند و از بالای سر و زیر پای خود روزی می خوردند و چیزی از خدا نمی خواستند مگر اینکه به آنها عطا می کرد.

محمدصادق عباسی بازدید : 68 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

پدری، دفتر مشق فرزندش رو كه خیلی تمیز و مرتب بود نگاهی كرد و گفت:
فرزندم! چرا توی این دفتر، حرفای زشت ننوشتی؟ چرا كثیفش نكردی؟ چرا خط خطیش نمیکنی؟
پسر با تعجب گفت:
بابااااا ! چون معلم هر روز نگاه میکنه و نمره میده.
پدر گفت: آفرین! دفتر زندگیت رو مثل این دفتر، پاك نگه دار، چون معلمی هست و هر لحظه داره نگاه میکنه و بهت نمره میده!

 

ألَم یَعلَم بأنَّ اللهَ یَری؟ « آیا انسان نمیدونه که خدا داره می بینه؟ » علق/۱۴

  وضعیت دفتر ما چطوره؟

 

محمدصادق عباسی بازدید : 120 جمعه 05 تیر 1394 نظرات (0)

اگر روزی پیر به راه مانده ای را دست گرفتی و به زندگی اش گرمی بخشیدی ،

اگر روزی یتیم بچه ای را گریان یافتی و به سویش

شتافتی تا اشک از گونه اش بزدایی ، اگر ساعتی توقف نمودی تا کاروان زندگی

 دیگری سرعت بگیرد ، اگر دقیقه ای به خاطر از پا

افتاده ای زانو بر زمین نهادی و او را تکیه گاه گشتی و بالاخره اگر لحظه ای

غمگین گشتی به خاطر شادی دیگری ...

آنگاه خوشحال باش که رهروی راه حقیقتی ، لبخند بزن که تو انسانی و شاد زندگی کن

 که شادی تو یک شادی حقیقی است .

حضرت علی ( ع)

محمدصادق عباسی بازدید : 70 دوشنبه 01 تیر 1394 نظرات (0)

سوال یک دختر بچه 9 ساله شیعه از تمام کارشناسان شبکه های وهابی:

ما در کلاس که 24 نفر هستیم،معلم ما وقتی میخاد از کلاس بیرون بره،به من میگه:

خانم محمدی،شما مبصر باش تا نظم کلاس بهم نریزه...و به بچه ها میگه: بچه ها،شما گوش به حرف مبصر کنید،تا من برگردم

شما میگید پیامبر (ص) از دنیا رفت و کسی را به جانشینی خودش انتخاب نکرد،

آیا پیامبرصلی الله علیه و آله،به اندازه معلم ما،بلد نبود یک مبصر و یک جانشین بعد از خودش تعیین کند که نظم جامعه اسلامی بهم نریزد؟! 

    جواب مدیر اهل سنت به دانش آموز شیعه:برو فردا با ولیت بیا کارش دارم
 ,دانش اموز رفت وفرداش با دوستش اومد. مدیر گفت پسر چرا ولیتو نیووردی,مگه نگفتم ولیتو بیار ؟
 دانش اموز گفت این ولیه منه دیگه .مدیر عصبانی شدو گفت : منظور من سر پرستته، پدرته، رفتی دوستتو آوردی؟
 دانش اموز گفت : نشد دیگه اینجا میگی ولی یعنی سر پرست،
پس چطور وقتی پیامبر میگه این علی ولی شماست میگید معنی ولی میشه دوست!!
محمدصادق عباسی بازدید : 75 دوشنبه 01 تیر 1394 نظرات (0)

 

«وأوصنی بالصلوة «وأوصنی بالصلوة والزکوة ما دمت حیا»

(سوره مریم/آیه ۳۱)؛

 
حضرت عیسی (ع) در گهواره می گوید: خداوند مرا تا زنده هستم

به نماز و زکات سفارش کرده است:


«ان قبلت قبل ما سواها و ان ردت رد ما سواها»،(وسائل، ج ۳، ص ۲۲، ح1)

«یعنی شرط قبولی و پذیرش سایر اعمال انسان قبولی نماز است».

 

 

«الصلوة قربان کل تقی» (نهج البلاغه، حکمت ۱۳۱، صفحه ۱۱۵۲)،

نماز مایه تقرب هر انسان پرهیز کار است.


 

 
باز در حدیث دیگر است

که شیطان همیشه از مؤمن ناراحت و گریزان است،


 

 «امام حسین (ع)،حتی ظهر روز عاشورا در میدان مبارزه

 و در برابر تیرهای دشمن هم نماز را رها نکرد».

 


محمدصادق عباسی بازدید : 78 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)
                                           دربلاهم میکشم لذات او/مات اویم،مات اویم،مات او...

آیت الله علی آقا قاضی در نهایت فقر به سر می برد، به طوریکه توان پرداخت اجاره خانه را نداشت. روزی در نجف اشرف صاحبخانه وسائل و اثاث ایشان را بیرون ریخته بود. علی آقا قاضی مجبور شد با خانواده اش به کوفه برود و در مسجد کوفه، یک بالا خانه ای بود که برای افراد غریب بود. علی آقا قاضی در آنجا سکونت گزیدند. علامه طباطبائی می فرمود: رفتم مسجد کوفه، دیدم مرحوم قاضی و همه خانواده اش تب کرده اند و مریض هستند. هنگام نماز شد، علی آقا قاضی طبق معمول در اول وقت به نماز ایستاد و بعد از نماز عشاء آنچنان با توجه کامل آیه شریفه"آمن الرسول" 1 را تلاوت می نمود مثل اینکه هیچ مشکلی پیش نیامده است. با آرامش وصف ناپذیر و شگفت انگیز به ذکر و دعا مشغول بود.
محمدصادق عباسی بازدید : 105 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

دختری یک تبلت خریده بود...
پدرش وقتی تبلت را دید پرسید: وقتی آنرا خریدی اولین کاری که کردی چی بود؟
دختر گفت: روی صفحه اش را با برچسب ضدخش پوشاندم و یک کاور هم برای جلدش خریدم.
پدر: کسی مجبورت کرد اینکار را بکنی؟
دختر: نه!
پدر: به نظرت با این کارت به شرکت سازنده اش توهین شد؟
دختر: نه پدر، اتفاقا خود شرکت توصیه میکند که از کاور استفاده کنیم.
پدر: چون تبلت زشت و بی ارزشی بود اینکار را کردی؟
دختر: اتفاقا چون دلم نمیخواهد ضربه ای بهش بخوره و از قیمت بیفته این کار را کردم.
پدر: کاور که کشیدی زشت شد؟
دختر: به نظرم زشت نشد؛ ولی اگه زشت هم میشد، به حفاظتی که از تبلتم میکنه می ارزه.
پدر نگاه با محبتی به چهره دخترش انداخت
و فقط گفت: 'حجاب' یعنی همین

محمدصادق عباسی بازدید : 130 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (2)

من عاشق محمدم (ص)اما شرمنده ی محمدم(ص)زیرا ازدشمنان خبیث اسلام ناب چه انتظارمیرود انانکه که دشمنندوهرکار که ازدستان پلیدشان بیاید حتماکوتاهی نخواهندکرد. اما ترجمان اِنَکَ لَعَلَی خُلُق عَظِیمٍ یا رسول مهربانیها این روزها قلبمان جریحه دار است ازاهانت به ساحت مبارکتان وجای ان دارد که رخت عزا برتن نمود گرچه داعش کثیف وتکفیریهای پلید که دست نشانده ی استکبارکه فقط جهت حفظ سرمایه داران وکمپانیهای بزرگ اسلحه نمی توانند ارامش انسانهارا ببینند کاری کرده اند که لباس مشکی را نماد تروریسم بودن ساختند تا در هر زمان که رسانه های جهان در ماه محرم ودگر مناسبتها به جهانیان وانمود نمایند که اینان که بیرق سیاه در دست وبرتن دارند همان تروریسم هایی هستند که سر کودکان وانسانها را میبرند که اینکار نیز اهانت به مقام عظمای شماست .پس یارسول الله (ص)ما که مدعی پیرو وجود نازنینت هستیم چرا هر روز با عملمان قلب تورا میسوزانیم،بله مائیم که نتوانستیم محمدی(ص) عمل نمائیم وشما را خوب به جهانیان معرفی کنیم،مائیم که فکر هم نوعانمان نیستیم،مائیم که برزنگ موبایلمان صلوات میگذاریم اما...مائیم که سخنان رهبرمان سیدعلی فرزند مظلومت را زنگ انتظار گوشیهایمان گذاشتیم اما...مائیم که همایش اصلاح طلبی میگذاریم اماخودرا اصلاح نمیکنیم ،مائیم که اصولگراییم اما به اصول تو پایبند نیستیم،ای رحمت العالمین مائیم که کاسب بازاریمان هرگونه که دلش بخواهد کار میکند،مائیم که بانک هایمان به راحتی ربا میگیرند وبخوردمان میدهند،مائیم که حتی در صف نانوایی یارانندگی به هیچکس اعتنا نمیکنیم وبه خیالمان صف اول نماز جماعت است وبه سرعت همه را کنار میزنیم،مائیم که هنگام انتخابات احساس تکلیف میکنیم اما تکلیف نمازمان را هم نمیدانیم ،مائیم که دیگر به بزرگانمان احترام نمیگذاریم،مائیم که دانشگاه اسلامی داریم اما...مائیم که علمایمان علمشان را به رخ میکشند،مائیم که در کوچه بازار نظافت شخصی وشهرمان را رعایت نمیکنیم،مائیم که از همسایگانمان اطلاعی نداریم وبر پشت بام خانه هایمان ...مائیم که شکم هایمان را به هرچه بگویی عادت دارده ایم مائیم که از برادر وخواهر وامرار معاش انها... مائیم که صله رحم رافراموش نمودیم، و ای بهترین بنده ی خدا هزاران مائیم دیگر که تو بما اموختی چگونه زیستن را وراه رسیدن به کمال انسانیت را،ومائیم که از فقرا ویتیمان بلادمان بی خبریم وشرمنده ی شهدا وامام شهدایمان هستیم.پس ای رسول پاکی ومهربانی چرا تواز خدا میخاهی پرونده ی ما نزد هیچ امتی باز نشود واین است که من عاشق محمدم(ص)لبیک یارسول الله صل الله علیه واله وسلم

محمدصادق عباسی بازدید : 113 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (2)

رهبرا وقتی صبح امروز93/6/17شنیدم در بیمارستان بستری شدی گویا جانم قبض روح شد.

ای سلاله زهرا(س)نمی دانم چگونه بگویم که تو عشق مایی.

توبقیة السیف شهدا ویاران انقلابی تو بوی بهشتی،رجایی،باهنر،مطهری وامام خمینی(ره)رامی دهی.

تو بودنت یعنی امنیت وادامه راه امام(ره)پس،همیشه سلامت بمان تا دشمنان اسلام وانقلاب هیچگاه شاد نباشند.

ای دوستان هیئتی ومسجدی و عاشقان امنیت و ولایت برای سلامتی امام خامنه ای و

تعجیل درفرج یوسف زهرا(عج) باذکر صلواتی؛سوره حمد را تلاوت فرمایید.

دلخوشیمون همه سید علی/اونی که برهمه ما ولی/آخه اون بوی خمینی رو میدی/

بوی گلهای حسینی رو میدی

محمدصادق عباسی بازدید : 126 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (1)

به مناسبت میلادامام رئوف (ع)

 

 

ای عرشیان به شهر خراسان سفر کنید

 

شب را در این بهشت الهی سحر کنید

 

با زائرین این حرم الله سر کنید

 

 مدح رضا چو آیة قرآن ز برکن

 

 

  

محمدصادق عباسی بازدید : 98 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (1)

کلیله و دمنه

حکایتی بسیار زیبا از کلیله و دمنه درباره زود قضاوت کردن

دو کبوتر بودند در گوشه مزرعه ای با خوشحالی زندگی می کردند . در فصل بهار ، وقتی که باران زیاد می بارید ، کبوتر ماده به همسرش گفت : " این لانه خیلی مرطوب است . اینجا دیگر جای خوبی برای زندگی کردن نیست . " کبوتر جواب داد : " به زودی تابستان از راه می رسد و هوا گرمتر خواهد شد . علاوه براین ، ساختن این چنین لانه ای که هم بزرگ باشد و هم انبار داشته باشد ، خیلی مشکل است ."

محمدصادق عباسی بازدید : 100 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (1)

امام صادق: نفس کسی که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است و اندوهش برای ما عبادت است

روز جهانی مسجد برشما سنگرنشینان مسجدی گرامی باد

محمدصادق عباسی بازدید : 79 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

عزاداری امام حسین علیه‏ السلام در محضر امام صادق (علیه السلام)


شیعه امامیه بسیاری از احادیث و روایات خود، به ویژه در مسائل فقهی، را از امام ششم، جعفر بن محمّد صادق علیه السلام ، گرفته و بسیاری از سنّت ها و آداب و رسوم شیعه منسوب به ایشان است، تا آنجا كه مذهب شیعه امامیه را «مذهب جعفری» می نامند. این مسئله مرهون شرایطی بود: سلسله بنی امیّه در سراشیبی سقوط قرار داشتند و خاندان عبّاسی هم هنوز قدرت تثبیت شده ای نداشتند.

محمدصادق عباسی بازدید : 106 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)
چگونه دعا کنیم+پاسخ مرحوم آیت‌الله نخودکی



شیخ نخودکی برای دعا کردن سه مرحله را ذکر می‌کند و می‌گوید:

مرحله نخست ذلت نفس است، مرحله دوم ذلت قلب و سپس ذلت سِر و باطن است


محمدصادق عباسی بازدید : 117 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (1)
جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع

نخستین تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون سعودی در سال ۱۲۲۰ هجری قمری اتفاق افتاد،


به کار بردن امکانات ویژه، مراقد تخریب‌شده به زیباترین شکل بازسازی شد.پس از این واقعه، با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و

محمدصادق عباسی بازدید : 101 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (1)

سلام دراین روزگار که دشمنان این مرزوبوم قصدگمراه نمودن جوانان عزیز کشورمان را دارند گاهی اوقات به جوانان پاک نیتی برخورد میکنیم که همان اخلاص وایثار هشت سال جبهه وجنگ را که در وجود آن جوانها بود در این عزیزان نیز میبینیم ،ویکی از انان جوان مخلص اقا سجاد داودی است که این هیئت به ایشان افتخار میکند لذا برخود لازم دانستم اول ازپدر بزرگوارش حاج اقا داودی عزیزکه این چنین فرزند مودبی را به جامعه تحویل داده سپاسگذاری نمایم ودوم از بابت زحمات اقاسجاد که برای سایت این هیئت زحمت کشیده اند بدینوسیله قدر دانی نمایم وامیدوارم درظل توجهات نبی اکرم(ص)وحضرت ولیعصر(عج)موفق و سلامت باشند.                                                  حقیربی مقدار کمال عباسی                        

محمدصادق عباسی بازدید : 236 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

امام حسن(ع) بر پیکر پاک امیرالمؤمنین(ع) نماز خواند، پس از نماز، تابوت را کنار زدند و با جا به جا کردن خاک، آرامگاهی ساخته یافتند که سنگ نوشته‌ای نشان می‌داد که آن قبر را حضرت نوح(ع) برای حضرت علی(ع) آماده ساخته است!

 قبر مطهر مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) صدها سال قبل از خودشان آماده اما مخفی بود؛ چرا که مدفن منور آن بزرگوار که توسط حضرت نوح نبی(ع) قرن‌ها پیش ساخته شده و آن حضرت به محل واقف بود و أحدی غیر از این بزرگوار مطلع نبود و ضمن وصیتش رمزی فرمود تا محل آن برای فرزندانش روشن شود

محمدصادق عباسی بازدید : 98 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (1)

 رویای من و مدینه ی فاضله

از منزل بیرون امدم همسایگان با محبت مان جمع شده بودند، به حقیر ابراز محبت کردند وگفتند فلانی شما که خوب نامه مینویسید زحمت یک درخواست برای ایجاد یک سرعت گیر(دست انداز)برای خیابانمان بنویسید تا بدهیم شهرداری اقدام کند.من جواب دادم از من هرچه بخواهید برایتان مینویسم اما اینکار را ازمن نخواهید، گفتندچرا؟ راستش دوست نداشتم وقت شان را بگیرم اما با اصرار مجبور شدم بگویم:

محمدصادق عباسی بازدید : 144 چهارشنبه 11 تیر 1393 نظرات (0)

چرا برای سلامتی امام زمان(عج) دعا می كنیم؟


با توجه به بعضی از روایات امام زمان(علیه السلام) مانند انسان های دیگر زندگی طبیعی داشته و در میان مردم رفت و آمد دارد و ممكن است مانند پیامبران الهی و دیگر امامان معصوم به بیماری یا مشكلات دیگر دچار شوند. بنابراین دعا و صدقه و صلوات برای سلامتی حضرت مهدی(علیه السلام) بی تاثیر نیست و محفوظ ماندن ایشان توسط خداوند كه در آیات آمده عموما به معنای حفظ جان ایشان است.

 

محمدصادق عباسی بازدید : 106 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (2)

کلافه ام از حس ناسپاس بودنم ! 

وقتی دیدم پسر معــلولـــی خطاب به آفریدگارش گفت:

خدایا شکرت مرا در مقامی خلق کرده ای که

 هرکس مرا می بیند تو را شکر میکند

محمدصادق عباسی بازدید : 178 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (2)

ساعت حدودیازده صبح بود، منتظر تاکسی بودم ،مقابلم تاکسی ترمز زد پیرمردی حدود هفتاد ساله از تاکسی پیاده شد ومیخواست از تاکسی فاصله بگیرد اقای راننده صدایش زد و مبلغ پنج هزارتومان به ان پیرمرد که چهره ای نورانی وکلاه وکت وشلواری گرد وغباری داشت پرداخت کرد، وبه او گفت:حاج عمو این مبلغ هم ازمن برای مسجد خرج کن وان پیرمرد روستایی گفت خدا قبول کند ورفت. اقای راننده بعد از حرکت برای ما سرنشینان با خنده شروع  به صحبت کردن نمود،و گفت:

محمدصادق عباسی بازدید : 146 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (3)

قسمتی از وصیت نامه شهید شوشتری:

دیروز از هرچه بود گذشتیم، امروز از هرچه بودیم گذشتیم


آنجا در پشت خاکریز بودیم، واینجا در پناه میز


دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود


جبهه بوی ایمان میداد واینجا ایمانمان بو میدهد


آنجا روی درب اتاقمان می نوشتیم یاحسین(ع)فرماندهی ازآن توست، الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید.


محمدصادق عباسی بازدید : 141 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

فضایل اخلاقی و معنوی امام کاظم علیه السلام

 

 

 

(نام مبارك: موسی(ع 

   

كنیهء شریفابوالحسن

لقب مبارككاظم

نام پدر بزرگوارجعفر

نام مبارك مادرحمیده

تاریخ و لادت: 7 صفر سنه 128 ه‍ . ق

سال شروع امامت: 148 ه‍. ق

سن شروع امامت: 20 سالگى

مدت امامت: 35 سال

مدت عمر مبارك: 55 سال

تاریخ شهادت: 25 ماه رجب سال 183 ه‍ . ق

علت شهادتخرماى زهرآلود / هارون توسط یحیى برمكى سندى

محل دفنكاظمین

تعداد فرزندان: 18 پسر و 19 دختر

 

محمدصادق عباسی بازدید : 110 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

ولادت و حسب و نسب

 

 

بنا بوشته مورخين ولادت على عليه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفيل (1) بطرز عجيب و بيسابقه‏اى در درون كعبه يعنى خانه خدا بوقوع پيوست،محقق دانشمند حجة الاسلام نير گويد:

 اى آنكه حريم كعبه كاشانه تست‏ 

بطحا صدف گوهر يكدانه تست‏ 
گر مولد تو بكعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خليل خانه خود خانه تست

محمدصادق عباسی بازدید : 95 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود.
اکران فیلم شروع شد، شروع فیلم سقف یک اتاق ، دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق, سه, چهار, پنج,........,هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق!
صدای همه در آمد. اغلب حاضران سینما را ترک کردند!
ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین و به جانباز قطع نخاع خوابیده روى تخت رسید.
زیرنویس: این تنها ۸ دقیقه از زندگى این جانبازبود و شما طاقت نداشتید !

محمدصادق عباسی بازدید : 91 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

جدیدترین اس ام اس های روز کارگر

کارگر از رنج و زحمت روز و شب باشد مریض
نیست دارویی بود یک دم شفای کارگر
پادشاه از زور قدرت پول می آرد به دست
کارگر با رنج  پس باشد گدای کارگر


محمدصادق عباسی بازدید : 115 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

ویژگیها و فضایل اخلاقی امام باقر (ع)

ولادت

پیشوای پنجم شیعیان، روز جمعه اول ما رجب، سال 57 هجری در مدینه دیده به جهان گشود. (1) دهها سال پیش از تولد وی، نیای بزرگوارش پیامبر اکرم (ص) نام خود «محمد» را برای وی برگزیده و او را به لقب «باقر» ملقب فرمود. (2)
امام باقر (ع)، در میان خانندان پیامبر (ص) نخستین کسی بود که هم پدر و هم مادر وی فاطمی و علوی بودند؛ زیرا پدر او امام زین العابدین (ع) فرزند امام حسین (ع) و مادرش فاطمه (مکنی به ام عبدالله) دختر امام حسن مجتبی (ع) بود که از زنان با فضیلت و دانشمند بنی هاشم به حساب می آمد و امام صادق (ع) او را «صدیقه» لقب داده بود و می فرمود: در خاندان حضرت مجتبی (ع) هیچ زنی به پایه ی فضیلت او نمی رسید. (3)

 

محمدصادق عباسی بازدید : 83 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (2)

باسمه تعالی

 

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 

محمدصادق عباسی بازدید : 1940 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (1)

آیا شما نمازتان را به صورت عربی صحیح تلفظ میکنید!!!؟

[تصویر:  %D9%85%D8%AE%D8%B1%D8%AC%20%D8%AD%D8%B1%...%D8%B5.jpg]

 سوال :آیا قرائت نماز به صورت تلفظ عربی صحیح واجب است؟

 

پاسخ : از نظر تمامی مراجع تقلید واجب است در نماز حروف و کلمات به صورت صحیح تلفظ شوند ، ولی داشتن لحن عربی و ... لازم نیست

 

سوال :چند کلمه در زبان عربی وجود دارد که تلفظ آنها با زبان فارسی فرق میکند؟

 

پاسخ :یادگیری این کلمات بیشتر به صورت عملی تحقق مییابد و از همه خواستاریم که علاوه بر یادگیری از طریق مطالعه نحوه تلفظ آنها ، برای رفع هرگونه اشتباهات احتمالی از اهل فن(مثل امامان جماعت)سوال کرده وبه صورت عملی یاد بگیرید فقط به صورت جزء ای با استفاده از عکس برای شما نشان داده شده است.

 

محمدصادق عباسی بازدید : 98 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (1)

در این نوشتار چهل حدیث منتخب از سخنان گهربار حضرت زهرا(س) انتخاب شده است.

 

 


1 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام اللّه علیها: نَحْنُ وَسیلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَیْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ اءنْبیائِهِ.


ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم ، ما برگزیدگان پاك و مقدّس پروردگار مى باشیم ، ما حجّت و راهنما خواهیم بود؛ و ما وارثان پیامبران الهى هستیم .


(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 16، ص 211.)

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
امام حسن (ع) : اهل مسجد زائران خدا هستند و بر زیارت شونده است كه به زائرانش هدیه ای بدهد.... مسجد نبی اکرم (ص) شهرستان ملایر ، یکی از زیباترین مساجد ملایر میباشد که دقیقا این مسجد واقع در ملایر بلوار انقلاب روبروی آموزش و پرورش شهرستان ملایر قرار دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلمه مسجد مجموعا چند بار در قرآن کریم آمده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 480
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 111
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 4,945
  • بازدید کلی : 188,423
  • نوای سایت