loading...
مسجد نبی اکرم (ص)
اسماعیلی بازدید : 80 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (0)

 

اثبات خیانت امت به امیرالمومنین (ع) از قرآن و سنت
آنچه پس از پیامبر اکرم (ص) رخ داد در امم گذشته مخصوصا امت حضرت موسی و عیسی (علیهما السلام) نیز به وقوع پیوست و بسیاری از آنان پس از هدایت گمراه شدند .
مانند قوم بنی اسرائیل پس از رفتن موسی به میقات مرتد و گوساله پرست شدند! و جز اندکی همراه خلیفۀ او هارون باقی نماندند ! و نصاری پس از عروج حضرت عیسی (ع) وصی واقعی او شمعون الصفا ( پطرس ) را رها کرده و گرد پولس منافق، جمع شده، و توحید ناب را به الوهیت عیسی(ع) تحریف کردند.
چنانکه در ذیل آیه دوم عنکبوت نیز به این سنت شایعه در امم گذشته اشاره شده است
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَكُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ و لقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا ولیعلمن الکاذبین
آیا مردم گمان كردند به حال خود رها میشوند و آزمایش نخواهند شد؟! ما كسانی را كه پیش از آنان بودند آزمادیش کردیم (و اینها را نیز امتحان میكنیم) تا كسانی را كه راست میگویند و كسانی را كه دروغ میگویند بدانیم .
حضرت رسول نیز از آن فتنه به علی (ع) خبر داده بود و از آن به عنوان خیانت امت نام برد !
حاکم نیشابوری به سند صحیح نقل می کند :
حیان أسدی می گوید از علی (ع) شنیدم که فرمود : پیامبر به من فرمود :
امت پس از من به تو خیانت می کنند در حالی که تو بر اساس دین من زندگی کرده و بر روش من کشته می شوی . کسی که که ترا دوست دارد مرا دوست داشته وکسی که تو را دشمن دارد مرا دشمن داشته است و بزودی محاسنت از خون سرت رنگین خواهد شد .
4686
عن حیان الأسدی سمعت علیا یقول : قال لی رسول الله صلى الله علیه و سلم إن الأمة ستغدر بك بعدی و أنت تعیش على ملتی و تقتل على سنتی من أحبك أحبنی و من أبغضك أبغضنی و إن هذه ستخضب من هذا یعنی لحیته من رأسه
المستدرك على الصحیحین - ج 3 - ص 153 - دارالکتب العلمیه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
امام حسن (ع) : اهل مسجد زائران خدا هستند و بر زیارت شونده است كه به زائرانش هدیه ای بدهد.... مسجد نبی اکرم (ص) شهرستان ملایر ، یکی از زیباترین مساجد ملایر میباشد که دقیقا این مسجد واقع در ملایر بلوار انقلاب روبروی آموزش و پرورش شهرستان ملایر قرار دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلمه مسجد مجموعا چند بار در قرآن کریم آمده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 480
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 500
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 664
  • بازدید ماه : 1,139
  • بازدید سال : 5,828
  • بازدید کلی : 189,306
  • نوای سایت