loading...
مسجد نبی اکرم (ص)
محمدصادق عباسی بازدید : 105 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

دختری یک تبلت خریده بود...
پدرش وقتی تبلت را دید پرسید: وقتی آنرا خریدی اولین کاری که کردی چی بود؟
دختر گفت: روی صفحه اش را با برچسب ضدخش پوشاندم و یک کاور هم برای جلدش خریدم.
پدر: کسی مجبورت کرد اینکار را بکنی؟
دختر: نه!
پدر: به نظرت با این کارت به شرکت سازنده اش توهین شد؟
دختر: نه پدر، اتفاقا خود شرکت توصیه میکند که از کاور استفاده کنیم.
پدر: چون تبلت زشت و بی ارزشی بود اینکار را کردی؟
دختر: اتفاقا چون دلم نمیخواهد ضربه ای بهش بخوره و از قیمت بیفته این کار را کردم.
پدر: کاور که کشیدی زشت شد؟
دختر: به نظرم زشت نشد؛ ولی اگه زشت هم میشد، به حفاظتی که از تبلتم میکنه می ارزه.
پدر نگاه با محبتی به چهره دخترش انداخت
و فقط گفت: 'حجاب' یعنی همین

سجاد داودی بازدید : 88 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (4)

آیت الله العظمی نوری همدانی : امنیت و رفاه ما مرهون فرهنگ شهادت است.

آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند : باید دلایل فرهنگ و شهادت و حضور مردم در دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود جوانان باید بدانند چگونه مردم با دست خالی به رهبر دینی اقتدا کردند و تاریخ را با خون خود ماندگار نموده اند.

امنیت و رفاه ما مرهون فرهنگ شهادت است

اسماعیلی بازدید : 78 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

شنیده اید بعضی افراد مسن می گویند: کفر نگو سنگ می شوی!
می دانید این سخن از کجا سرچشمه می گیرد؟
از داستانی که آیات 33 تا 40 سوره قمر بیان می کند:
(33)
قوم لوط نیز آیات و رسول حق را تکذیب کردند.
(34)
ما هم جز خانواده لوط که به وقت سحر نجاتشان دادیم همه آنان را به سنگباران هلاک نابود کردیم.
(35)
نجات اهل بیت لوط هم به نعمت و لطف ما بود ، بلی ما چنین شکرگزاران را پاداش می دهیم.
(36)
لوط آن قوم را از قهر و مؤاخذه ما ترسانید باز آنها در آیات ما شک و انکار کردند.
(37)
و قوم از او مهمانانش را ( که فرشتگانی زیبا بودند ، بر سوء قصد ) طلبیدند ، ما هم چشم آنها را بی نور و نابینا کردیم ( و گفتیم که ) اینک عذاب قهر و انتقام مرا بچشید.
(38)
و شبی به صبحگاه رسید که ( مرگ آمد و ) عذاب دایم ( دوزخ ) گریبانشان گرفت.
(39)
و گفتیم ) اینک عذاب قهر و انتقام مرا بچشید.
(40)
و ما قرآن را برای وعظ و اندرز بر فهم آسان کردیم آیا کسی هست که از آن پند گیرد؟
همچنین آیات 80 تا 84 سوره اعراف، 54 تا 59 سوره نمل و...
اکنون، ما پس از سال ها می توانیم آثار برجا مانده ی این عذاب معجزه آسا را ببینیم،
در شهر سوخته پمپئی در کشور تاریخی ایتالیا که مردم آن سنگ شده اند!
این شهر سوخته در نزدیکی کوه آتشفشانی وزوو یا (وسوویوس) در شهر ناپل ِ ایتالیا واقع می باشد.

اسماعیلی بازدید : 76 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

جوابی که همه را حیرت زده کرد
پسر کوچکی بعد از بازگشت به نزد خانواده اش از آنها خواست که یک عالم دین برای او حاضرکنند تا به 3سوالی که داشت جواب بدهد..
بالاخره یک عالم دین برای ایشان پیدا کردند و بین پسربچه و عالم صحبتهای زیر رد و بدل شد :
پسربچه: شما کی هستی؟ و آیا می توانی به سه سوال بنده پاسخ دهی؟
معلم: من عبدالله، بنده ای از بندگان خدا هستم و به سوالات شما جواب خواهم داد، به امید خدا.
پسربچه: آیا شما مطمئنی جواب خواهی داد؟ چون اکثر علما نتوانستند به سه سوال من پاسخ بدهند!
معلم: تمام تلاشم را میکنم و با کمک خدا جواب میدهم.
پسربچه: سه سوال دارم ...
سؤال اول: آیا در حال حاضر خداوندی وجود دارد؟ اگر وجود دارد شکل و قیافه آن را به من نشان بده؟
سؤال دوم: قضا و قدر چیست؟
سؤال سوم: اگر شیطان از آتش خلقت شده است، پس برای چی او در آخرت در آتش انداخته خواهد شد؟ چون بر ایشان تأثیری نخواهد گذاشت!
معلم کشیده ی محکمی را به صورت پسربچه زد.
پسربچه گفت: برای چی به من زدی و چه چیزی باعث شد که از من ناراحت و عصبانی شوی؟
معلم جواب داد: من از دست شما عصبانی نشدم و این ضربه ای که به شما زدم جواب هر سه سوال شماست.
پسربچه: ولی من هیچی را نفهمیدم.
معلم: بعد از اینکه شما را زدم چه چیزی حس کردی؟
پسربچه: حس درد بر صورتم دارم.
معلم: پس آیا اعتقاد داری که درد موجود است؟
پسربچه: بله.
معلم: پس آن را به من نشان بده.
پسربچه: نمیتوانم.
معلم: این جواب اول من بود.همگی به وجود خداوند اعتقاد داریم ولی نمیتوانیم او را ببینیم.
سپس اضافه کرد که آیا دیشب خواب دیدی که من تو را خواهم زد؟
پسربچه: نه.
معلم: آیا گاهی به ذهنت آمد که من تو را روزی خواهم زد؟
پسربچه: نه.
معلم: این قضا و قدر بود.
سپس اضافه کرد: دستی که با آن تو را زدم از چه چیزی خلق شده است؟
پسربچه: از گل.
معلم: وصورت تو از چی؟
پسرپجه: باز از گل.
معلم: چه چیزی حس کردی بعد از اینکه بهت زدم؟
پسربچه: حس درد داشتم.
معلم: آفرین، پس دیدی چطور گل بر گل درد وارد میکند، این با اراده خدا انجام میشود.
پس با اینکه شیطان از آتش خلق شده، اما اگر خدا خواست این آتش مکان دردناکی برای شیطان خواهد بود.
ارزش خواندن را دارد... این چنین معلمی میتواند نسلها را تربیت کند
.

سجاد داودی بازدید : 105 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

دانلود Flash Player برای مرورگر Firefox, Netscape, Safari & Opera برای بهتر دیدن سایت مسجد نبی اکرم (ص) ملایر ، لطفا برای دانلود بروی تصویر کلیک کنید.

http://img.soft98.ir/flash%20player.jpg

Adobe Flash Player 16.0.0.305 Final برای مشاهده کلیپ های فلش و فایلهای SWF باید Flash Player را را نصب کنید، همچنین برای نمایش فایلهای SWF در صفحات وب که تقریباً در تمام صفحات وب به چشم میخورد نصب این برنامه ضروری میباشد.

اسماعیلی بازدید : 90 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)


تاﺑﺤﺎﻝ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﭘﯿﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻨﺠﮑﺎﻭ ﺷﻮﯾﺪ. ﺑﺪﺍﻧﯿﺪﭼﺮﺍﺷﯿﺮ ﺭﺍ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺟﻨﮕﻞ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ؟؟؟
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺑﺪﻥ ﻭﺭﺯﯾﺪﻩ ﭼﻮﻥ ﮔﻮﺭﯾﻞ ، ﻧﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺎﺯﻭ ﺧﺮﺱ، ﻧﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﻠﻨﮓ ،
ﻧﻪ ﺧﯿﺰ ﺁﻫﻮ ،ﻧﻪ ﺩﺭﻧﺪﮔﯽ ﮔﺮﮒ،ﻧﻪ ﺷﮑﻤﺒﺎﺭﮔﯽ ﮐﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﻧﻪ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ﻧﻪ....
ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺳﺒﺐ ﺍﯾﻦ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﯿﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟
ﺷﯿﺮ ﺭﺍ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺧﺼﺎﯾﺺ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺟﻨﮕﻞ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﺯﯾﺮﺍ
ﺷﯿﺮ ﺗﺎ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺷﮑﺎﺭ ﻧﻤﯿﮑﻨد.
ﺩﺭﻧﺪﻩ ﺧﻮ ﻧﯿﺴﺖ(ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﯿﺎﺯﺵ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﺍﺯ ﻧﯿﺎﺯﺵ(
ﻃﻤﺎﻉ ﻧﯿﺴﺖ( ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻗﻮﯾﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﯿﺪ ﺍﻧﺘﺤﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﺪ)ﺿﻌﯿﻒ ﮐﺶ
ﻧﯿﺴﺖ(ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻣﺎﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭ ﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺤﺎﺏ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ(
ﺭﺣﻢ ﻭﺷﻔﻘﺖ ﺩﺍﺭﺩ(ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺷﮑﺎﺭ ﺍﻭﻝ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﮐﻨﻨﺪ( ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﮔﺬﺷﺘﮕﯽ
ﺩﺍﺭﺩ(ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺩﻓﻦ ﻭ ﯾﺎ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺳﺎﯾﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻧﻤﯿﮕﺬﺍﺭ.(
ﺑﻠﻨﺪ ﻧﻈﺮ ﻭ ﺳﻔﺮﻩ ﮔﺬﺍﺭ ﺍﺳﺖ(ﻭ ﺁﺧﺮ ﺑﻮﻗﺖ ﮐﻬﻮﻟﺖ ﻭ ﻣﺮﯾﻀﯽ ﺍﺯ ﮔﻠﻪ ﺟﺪﺍ ﻣﯿﺸﻮﺩ
ﺗﺎ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ.(

محمد عباسی بازدید : 237 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (13)

در جلسه مجمع عالی بسیج که در سپاه

ناحیه ملایر برگزار شد روز 21 بهمن ماه ، روز بزرگداشت عالم فرزانه

حضرت آیت الله میرشاه ولد نامگذاري و با اکثریت آراء

به تصویب رسید و به عنوان روز ملي ملایر معرفي شد.

محمد عباسی بازدید : 91 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (5)

 

دهه فجر بر تمامی فجر آفرینان مبارک باد

 

در اين بهار آزادي ياد وخاطره تمامي عزيزاني كه در انقلاب شهر ملاير نقش فراواني داشتند از جمله عالم بزرگ و فرزانه حضرت آيت الله ميرشاهولد و هچنين آيت الله محمد صادق عباسي و حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر ترابي و تمامي شهداي در راه حق و حقيقت را گرامي مي داريم.

اسماعیلی بازدید : 86 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

ازدواج در اسلام (خیلی جالبه حتما بخونید(
روزی محمد (ص) از اصحاب صفه می گذشت
اصحاب صفه گروهی از مسلمانان فقیر بودند که به دستور پیامبر ص در مسجد به سر می بردند تا آن که به پیامبر ص وحی شد که مسجد جای سکونت نیست اینها باید در خارج از مسجد سکونت کنند پیامبرص در خارج از مسجد محلی را آماده کرد و در آن سایبانی ایجاد کرد به آن صفه میگفتند و فقیرانی که در آن سکونت داشتند به اصحاب صفه معروف بودند.
جیبر را دیدفردی سیاهپوست ، کوتاه قد ، زشت روبه وی گفت چرا ازدواج نمیکنی؟جیبر که از این حرف پیامبر ص سخت شگفت زده شده بود گفت:یا رسول الله چه کسی حاضر است دخترش را به من بدهد؟ من که نه مال دارم نه جمال ، نه حسب دارم نه نسب ، چه کسی دخترش را به من میدهد. کدام دختر ، همسر سیاه پوست بدشکل و فقیری مثل من میشود؟پیامبرص به ایشان فرمود : ای جبیر خداوند به وسیله ی اسلام ارزش انسانها را عوض کرد بسیاری افراد در دوره ی جاهلیت بالا بودند و اسلام آنها را پایین کشید ، بسیاری در دوره ی جاهلیت خوار و ذلیل بودند و اسلام آنها را ارزش و منزلت داد.
امروز همه ی مسلمانان با هم برابر و برادرند و...
رسول خدا ص با این جملات جیبر را از اشتباه خود بیرون آورد و به وی پیشنهاد کرد که دختر زیاد بن لبید را که از ثروتمندان مدینه بود ، از وی خواستگاری کند!جیبر پس از اسرار پیامبر ص نزد زیاد رفت بعد از مدتی کلنجار با خود خواسته خود را به زیاد بن لبید گفت:زیاد بسیار تعجب کرد و گفت :- واقعا پیامبر به تو چنین حرفی زده ؟- بله- ولی در رسم ما دخترانمان را به هم ردیفان خود و هم شانان خود میدهیم.جیبر که این سخنان را شنید بلافاصله از جای برخواست و از خانه خارج شد.
زلفا دختر زیاد که این سخنان را شنید نزد پدر آمد و گفت:بابا نکند جیبر راست بگوید و واقعا پیامبر ص وی را فرستاده باشد؟
خب به نظر تو چه کنم؟- وی را به خانه بیاور و از وی پذیرایی کن و فردا این سخنان را با پیامبر ص در میان بگذارزیاد چنین کرد
فردا نزد پیامبر رفت:یا رسول الله جیبر دیروز نزد من آمد و گفت پیامبر ص فرموده دختر زیاد را برای خود خواستگاری کن ولی ما دخترانمان را به هم شانان خود میدهیم.ای زیاد جیبر مومن است . این شانیت هایی که گمان میکنی امروز از میان رفته مرد مومن هم شان زن مومنه است .
الخبیثاتُ للخبیثینِ و الخبیثونَ للخبیثاتِ والطیباتُ للطیبین والطیبون للطیباتِ ...
زنان بدکار و ناپاک شایسته ی مردانی بدین وصفند و مردان زشتکار و ناپاک شایسته ی زنانی بدین وصفند و بلعکس زنان پاکیزه ی نیکو لایق مردانی چنین و مردان پاکیزه ی نیکو لایق زنانی چنینند.. سوره ی نور آیه ی ۲
زیاد پس از شنیدن این سخنان به خانه باز گشت و موضوع را برای دخترش نقل کرد:
دخترم نظر تو چیست:پدر به نظر من پیشنهاد رسول خدا را رد نکن .مطلب مربوط به من است و جیبر هرچه هست من باید راضی باشم و...
زیاد زلفا را به عقد جیبر در آورد و از سرمایه ی خود برای آنها منزل و لوازم زندگی تهیه کرد و...
جویبر و زلفا با هم عروسی کردند و به خوشی سر بردند.
جهادی پیش آمد که جیبر با همان نشاطی که مخصوص اهل ایمان است زیر پرچم اسلام در آن جهاد شرکت کرد و شهید شد.
برگرفته از:کتاب داستان راستان_استاد مطهری

اسماعیلی بازدید : 83 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

دلت نمیاد به عکس نگاه کنی؟؟
سریع ردش میکنی؟؟؟
اما به خدا اون هم مثل ما دوست داشت راحت زندگی کنه!!
اون رفت واسه من و تو جوونیشو زیبایی شو با خدا معامله کرد ......

اسماعیلی بازدید : 108 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

زمـانیـکه مـدیـر عامـل شبـکه فارسی زبـان فارسی وان "Farsi1 " مهـمون برنـامه صـدای آمـریـکا " VOA " بـود ، وقتـی مجـری برنـامه ازش پرسید: برنـامه آینـده شمـا چیـه؟ گفت تا سال " 2020 " کاری مـیکنیـم که مـردهـای ایـرانی خـودشـون زنهـاشـون رو بـرای نمـایش دادن از خونه بیـرون بفـرستن. مجـری برنـامه گفت: مـگه میـشه مـردهـای ایـرانی با اون غیـرتشـون همـچین کاری انجـام بـدن ..
در جـواب این سـوال مهـمون برنـامه گفت: وقتـی تـوی آب صد درجه یه قـوربـاغـه رو بنـدازی یه دفعـه بیـرون مـیپـره ، چـون خیـلی داغه ، اما وقتـی یه قـوربـاغه رو بنـدازی تـوی آب خنک ، بـراش خیـلی خـوبـه و وقتـی آروم آروم آب جوش بیـاد ، قـوربـاغه با اینـکه گرمشه و میـخواد بپـره بیـرون امـا دیگه تـوانی برای بیـرون پـریـدن نداره ...
مـا کـاری مـیکنیـم که زنهـای ایـرانی آروم آروم تـا جایـی پیـش بـرن که دیگـه خـودشـون بدونـن که راهی بـرای برگشـت نـدارنـد ...

اسماعیلی بازدید : 77 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

یک سوم جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند

کریمه شیخ برکنار شده الازهر افزود: سعودی و دولتهای خلیج (فارس) با ایران دشمنی می‌کنند، دشمنی سعودی با ایران به خاطر اختلافات سیاسی است و به این دلیل نیست که ایران شیعی است زیرا یک سوم از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می دهند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز
به گزارش «شیعه نیوز»، “احمد کریمه” از اساتید دانشگاه الازهر که به دلیل سفر به ایران عضویتش در الازهر لغو شده و از کار برکنار شده است در ادامه اظهارات پر سر و صدای خود پس از این ماجرا اعلام کرد که یک سوم از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.
کریمه که در شبکه «دریم» صحبت میکرد، افزود: سعودی و دولتهای خلیج فارسبا ایران دشمنی می‌کنند، دشمنی سعودی با ایران به خاطر اختلافات سیاسی است و به این دلیل نیست که ایران شیعی است زیرا یک سوم از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می دهند.
شیخ کریمه تصمیم الازهر برای لغو عضویت وی در شورای اعلای پژوهش‌های اسلامی را رد کرد و افزود: آیا دولت سفر به ایران را منع کرده و آن را خطا می داند؟ اگر اینچنین است پس اعلام کند تا من به آنجا نروم.
کریمه در پایان تاکید کرد که مصر شروع به وارد کردن دین در سیاست کرده است و با ایران به خاطر سیاست و نه دین به دشمنی برخاسته است.

اسماعیلی بازدید : 89 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بنابر قول 45 روز پس از رحلت رسول اكرم (ص(
حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه می فرمودند:
ابوالفرج اصفهانی ـ که زیدی‌مذهب است ـ در کتاب مقاتل‌الطالبیین راجع به زمان وفات حضرت فاطمه علیهاالسلام اقوال متعددی را نقل می‌کند، و آخرین آنها را شش ماه بعد از رحلت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، و اولین آنها را چهلم حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم که تقریباً هشتم ربیع‌الثانی است ذکر می‌کند.[1]
مرحوم شربیانی [از آیات عظام نجف] هم چهلم را وفات حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌دانستند.
گویا چنان‌که مکان دفن و قبر آن حضرت مجهول است، زمان فوتش هم باید مجهول و ناشناخته باشد، البته شاید علت مجهول بودن زمان وفاتش این باشد که معمولاً ضبط و کتابتِ وقایع تاریخی را اشخاص باسواد و اهل دقت در نویسندگی، بر عهده نمی‌گرفتند؛ لذا در ولادت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هم بین شیعه و سنی اختلاف است.
درهرحال، در مدت حیات حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام بعد از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم اختلاف است، آیا ۴۵ روز بوده و یا ۷۵ روز و یا ۹۵ روز؟!
مرحوم نوری نوشته است: ۷۵ و ۹۵ به خط کوفی خیلی به هم شباهت دارند، لذا روایت ۷۵ روز[2] با روایت ۳ جمادی‌الثانی[3] قابل جمع و تطبیق می‌باشد و منظور از آن، همان ۹۵ روز است.
افزون‌براین، ۳ جمادی‌الثانی دور از اشتباه است. شاید در این مدت (فاصله ۷۵ ـ ۹۵) حضرت زهرا علیهاالسلام بستری بوده‌اند و یا راوی اشتباه نقل کرده و به‌جای عدد ۹۵ عدد ۷۵ را ضبط نموده است، ولی ۳ جمادی‌الثانی هیچ اشتباهی در آن تصور نمی‌شود.
درهرحال، مرحوم میرزا حسین نائینی هم روایت ۹۵ روز را ترجیح می‌دادند و روز سوم جمادی‌الثانی را روضه داشتند؛ ولی مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی فاطمیه اول، یعنی ۷۵ روز را وفات می‌گرفتند و روضه‌خوانی داشتند.
بعضی از بیوت مراجع و علمای نجف، از جمله بیت سید بحرالعلومدر ایام فاطمیه مثل دهه محرم عزاداری و روضه‌خوانی داشتند.
در محضر بهجت، ج۲، ص۳۲۱
[1].
در این‌باره ر.ک: الذکری، ص۷۳؛ الحبل‌المتین، ص۷۶؛ کشف‌الغطاء، ج۱، ص۱۲؛ بصائرالدرجات، ص۱۷۳؛ اصول کافی، ج۱، ص۲۴۱ و ۴۵۸؛ کافی، ج۳، ص۲۲۸؛ فتح‌الباری، ج۷، ص۳۷۸؛ الطبقات‌الکبری، ج۸، ص۲۸؛ تاریخ مدینة دمشق، ج۳، ص۱۵۹.
[2].
ر.ک: بحارالانوار، ج۴۳، ص۹؛ دلائل‌الامامة، ص۹ و ۴۵. نیز ر.ک: مناقب ابن‌شهرآشوب، ج۳، ص۳۵۶.
[3].
ر.ک: بحارالانوار، ج۴۳، ص۹ و ۱۷۰؛ دلائل‌الامامة، ص۹ و ۴۵؛ مناقب ابن‌شهرآشوب، ج۳، ص۳۵۶.

محمد عباسی بازدید : 89 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (2)

آیا میدانید 7ویژگی در حضرت معصومه جمع است که درهیچیک از امام زاده های بزرگوار یافت نمیشود واین گواه عظمت وکرامت ایشان است.
1-خانم فاطمه معصومه فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر علیه السلام است.
2-زیارتنامه ایشان اززبان امام معصوم (امام رضا علیه السلام) نقل شده است.
3-سند قبر این بزرگوار مورد اتفاق نظر همه علماست.
4-ثواب زیارت ایشان با ثواب زیارت امام معصوم برابری میکند.
5-سه امام معصوم وعده دادند که زیارت حضرت معصومه، ثواب بهشت دارد.
6-حضرت موسی بن جعفر به حضرت معصومه فرمودند فداها ابوها ، همانطور که پیامبر به حضرت زهرا فرمودند فداها ابوها.
7-امام صادق علیه السلام قبل از تولد حضرت موسی بن جعفر یعنی دونسل قبل ، بشارت تولد حضرت معصومه را دادند وبه محل دفن این خانم جلیل القدر بعنوان حرم اهل بیت ، اشاره فرمودند.
این 7خصوصیت باهم ویکجا فقط در یک امام زاده جمع است وآن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

اسماعیلی بازدید : 79 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

از علی علیه‏ السلام پرسیدند: "عوامل فساد و انحراف مردم چیست؟" حضرت فرمودند: "فساد عامه مردم از فساد خواص ناشی می‏شود. اگر علما پر طمع شوند نمی‏توانند مردم را به سوی خدا دعوت کنند. زاهدان اگر به نفس خود مالک نباشند زهد را وسیله جمع دنیا قرار می‏دهند. بازرگانان اگر امین نباشند و از دادن حقوق مالی خودداری کنند و ارتشیان اگر به جای حفظ مرزها و امنیت شهر به جمع غنایم بپردازند و قضات و زمامداران بر طبق موازین حقّ و عدالت رفتار نکنند و آلوده رشوه شوند، جامعه به فساد کشیده می‏شود.بنابراین مردم را ضایع نمی‏سازد مگر دانشمندان طمع‏کار و زاهدان دام‏گستر و تاجران گنه‏کار و ارتشیان وظیفه‏ نشناس و قضات رشوه ‏خوار و زمامداران بی‏بند و بار. در هر حال ستمکاران به کیفر عمل زشت خود خواهند رسید.

اسماعیلی بازدید : 72 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

 

رسول اکرم (ص)
مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است. هنگامیکه او را از دور ببینی، تصوّر میکنی که در چشمش کژی (انحراف) است ولی وقتیکه به او نزدیک می شوی در چشمش چیزی دیده نمیشود. بعد از او برادرش که نامش عبدالله است به خلافت می رسد.
پیامبر ۳ مرتبه فرمودند: وای بر شیعه ما از او.... خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را بشما بشارت دهم.
منابع :
۱- کتاب مائتان و خمسون علامة حتی ظهور المهدی (عج): تألیف سید محمّد علی
طباطبائی حسنی ناشر مؤسّسه ابلاغ بیروت چاپ دوم ۱۴۲۵ قمری ص ۱۲۲ - 2004 میلادی
۲کتاب مسند احمد بن حنبل
توضیح:
فَهَد برادر امیرعبدالله بود که قبل از او حکومت می کرد. فهد در عربی یعنی یوزپلنگ ، اشاره به این مسأله است و در خصوص کژی چشم فهد از دور حتی در عکسهایی که از دور از او گرفته شده، نمایان است. رسول اکرم بدینصورت می خواسته مسلمانان را مطمئن کند که عبدالله "همین عبدالله" است و ضد شیعه بودن عبدالله هم که پیغمبر اکرم سه بار فرموده وای بر شیعه از عبدالله ...

 

اسماعیلی بازدید : 90 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

رد کـــردن آیـــات قــرآن . . .
تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند.
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید: پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم(
در حالی که:این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت.بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:
بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهدو با کشف این معجزه قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.

اسماعیلی بازدید : 73 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

مختار: معاویه برای چه رسوا شود؟ نمازش قضا می شود؟ روزه اش فوت می شود ؟ حجش به تاخیر می افتد؟ آشکارا فسق و فجورمی کند؟ همین ها برای فریب عوام الناس کافی است. !
مختار: چه فرقی است بین آل زبیر و آل امویه وقتی بناست بر یک شیوه حکومت کنند ؟ با این اوصاف شما و یزید یک جور فکر می کنید ،برای چه با او مخالف هستید؟
عبدالله زبیر: من ،من با یزید بر سر شریعت مشکل دارم مسلمان، به سیاست او که معترض نیستم ،به دیانت او معترضم ،مختار تو تشنه به خون یزیدی ،من هم هستم ،تو خون خواه حسینی ،من هم خون خواه اویم ،بیعت کن قال قضیه را بکن
مختار: به یک شرط
عبدالله زبیر:شرط؟ چه شرطی؟!!
مختار: عراق عرب
عبدالله زبیر: پس درد مختار هم داغ حسین نیست ،خون خواهی حسین بهانه ای برای رسیدن به حکومت عراق !
السلام علیک یا ابا عبدالله..



اسماعیلی بازدید : 87 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

میلاد با سعادت امام عسکری مبارک باد.
امام حسن عسکری:«كَفاكَ أَدَبًا تَجَنُّبُكَ ما تَكْرَهُ مِنْ غَیْرِكَ.»
در مقام ادب براى تو همین بس كه آنچه براى دیگران نمیپسندى، خود، از آن دورى كنى.
(مسند الامام العسکری، ص288(



اسماعیلی بازدید : 64 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

تعریف میــکرد :
همسرم توی حیــاط از روی ویلچر با صورت خورد زمیــن...
بعد که من دویــدم و از روی زمیــن بلنــدش کردم
دیــدم داره مثل ابـر بهار گریــه میکنه...
با تعجب بهش گفتم
حاجی شما توی ایـن سالهای مجروحیتت
یــه بار آخ نگفتی

چی شده؟!
گفتش نمیدونستم
زمیــن خوردن با صــورت اینـقدر درد داره ...
.
.
یا ابوالفضل (ع)

اسماعیلی بازدید : 112 پنجشنبه 09 بهمن 1393 نظرات (0)

از صدام پرسیدند: چرا بعد از کشتن آیت الله سید محمدباقر صدر دستور قتل خواهرش بنت الهدی صدر را دادی؟ گفت: من اشتباه یزید را در نکشتن زینب مرتکب نمی شوم. زیرا زینب نام برادرش را زنده کرد. من هم خواهر محمدباقر را کشتم...

 

 

اسماعیلی بازدید : 127 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

دوست بزرگوارم
نگران فردایت نباش!
ما اولین بار است بندگی می كنیم...
اما او قرن هاست،
خدایی می كند...!!!

اسماعیلی بازدید : 82 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

ارزش سکوت
استاد فاطمی نیا :
از صبح که پا میشه, فلان کس چی گفت, فلان کس چی کرد.., فلان روزنامه چی نوشت.. ول کن..
روایت داریم که اغلب جهنمی ها جهنمی زبان هستند, فکر نکنید همه شراب می خورند و از در و دیوار مردم بالا می روند, یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم. این آقا تو صفوف جماعت می نشینند آبرو میبرند.
امیرالمومنین به حارث همدانی فرمودند: اگر هر چه را که می شنوی بگویی , دروغگو هستی!
سیدی در قم مشهور بود به سید سکوت, با اشاره مریض شفا میداد از آیت ا.. بهاالدینی راز سید سکوت را پرسیدم, با دست به لبانش اشاره کردند و فرمودند:
"
درِ آتش را بسته بودند..."

 

اسماعیلی بازدید : 72 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

تقریبا فقط نیم ثانیه وقت داریم ...!!! (خداوند در قیامت می پرسد) كه مى‏ دانید چند سال در زمین درنگ كردید؟ (112 /مومنون) آنها پاسخ دهند كه ...
خدا در قرآن می فرماید : پنجاه هزار سال دنیوی نزد خدا یک روز حساب میشه یعنی اگر شخص صد سال عمر کنه با این حساب فقط 48 صدم ثانیه زندگی کرده ,تقریبا نیم ثانیه - وَ إِنَّ یَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ - و هر یك روز نزد پروردگار تو همانند هزار سال از سالهائى است كه شما مى ‏شمرید (47/حج)

قَالَ كَمْ لَبِثْتُمْ فىِ الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ - (خداوند در قیامت می پرسد) كه مى‏ دانید چند سال در زمین درنگ كردید؟ (112/مومنون)
قَالُواْ لَبِثْنَا یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْم ...(113) آنها پاسخ دهند كه یك روز بود یا مقداری از روز .
قَلَ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا قَلِیلًا 114) (خدا در جوابشان مى گوید) درنگ نكردید (در دنیا) مگر اندكى.

.
به نظرم نیم ثانیه وقت داریم که شاد باشیم تازه مقداری از این زمان صرف خوابیدن میشه که حساب نشد: برای مثال از پدربزرگ بپرسید عمرتون چطور گذشت : میگه انگار یه خواب بود ... اصلا نفهمیدم ...

اسماعیلی بازدید : 85 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّـهَ یَرَى
ماجرای زن پاک دامن و مردان هوس باز
کلینى به سند معتبر از حضرت جعفر بن محمدالصادق صلوات‏الله علیه روایت کرده است که:
پادشاهى در میان بنى‏اسرائیل بود، و آن پادشاه قاضیى داشت، و آن قاضى برادرى داشت که به صدق و صلاح موسوم بود. و آن برادر، زن صالحه‏اى داشت که از اولاد پیغمبران بود.
و پادشاه شخصى را مى‏خواست که به کارى بفرستد. به قاضى گفت که: مرد قابل اعتمادی را طلب کن که به آن کار بفرستم. قاضى گفت که: کسى معتمدتر از برادر خود گمان ندارم.
پس برادر خود را طلبید و تکلیف آن امر به او نمود. او ابا کرد و گفت: من زن خود را تنها نمى‏توانم گذاشت. قاضى بسیار تلاش و اصرار کرد. ناچار پذیرفت و گفت:
اى برادر! من به هیچ چیز تعلق خاطر ندارم مگر همسرم، و خاطر من بسیار به او متعلق است. پس تو به جای من مواظب او باش و به امور او برس، و کارهاى او را بساز تا من برگردم. قاضى قبول کرد و برادرش بیرون رفت. و آن زن از رفتن شوهر راضى نبود.
پس قاضى به مقتضاى وصیت برادر، مکرر به نزد آن زن مى‏آمد و از حوایج آن سؤال مى‏نمود و به کارهاى او اقدام مى‏نمود. و محبت آن زن بر او غالب شد و او را تکلیف زنا کرد. آن زن امتناع و ابا کرد. قاضى سوگند خورد که: اگر قبول نمى‏کنى من به پادشاه مى‏گویم که این زن زنا کرده است. گفت: آنچه مى‏خواهى بکن؛ من این کار را قبول نخواهم کرد.
قاضى به نزد پادشاه رفت و گفت: زن برادرم زنا کرده است و نزد من ثابت شده است. پادشاه گفت که: او را سنگسار کن. پس آمد به نزد زن، و گفت: پادشاه مرا امر کرده است که تو را سنگسار کنم. اگر قبول مى‏کنى مى‏گذرانم، و الا تو را سنگسار مى‏کنم. گفت: من اجابت تو نمى‏کنم؛ آنچه خواهى بکن.قاضى مردم را خبر کرد و آن زن را به صحرا برد و او را سنگسار کرد. تا وقتى که گمان کرد که او مرده است بازگشت. و در آن زن رمقى باقى مانده بود.
چون شب شد حرکت کرد و از گود بیرون آمد و بر روى خود راه مى‏رفت و خود را مى‏کشید تا به دیرى رسید که در آنجا راهبی مى‏بود. بر در آن دیر خوابید تا صبح شد. و چون راهب در را گشود آن زن را دید و از قصه او سؤال نمود. زن قصه خود را بازگفت.
دیرانى بر او رحم کرد و او را به دیر خود برد. و آن دیرانى پسر خردى داشت و غیر آن فرزند نداشت، و مالى زیاد داشت. پس دیرانى آن زن را مداوا کرد تا جراحت هاى او التیام یافت و فرزند خود را به او داد که تربیت کند. و آن دیرانى غلامى داشت که او را خدمت مى‏کرد. آن غلام عاشق آن زن شد و به او گفت: اگر به معاشرت من راضى نمى‏شوى جهد در کشتن تو مى‏کنم. گفت: آنچه خواهى بکن. این امر ممکن نیست که از من صادر شود.
گاه خداوند بندگانش را به سخت ترین آزمونها می آزماید و خوشا به حال کسی که صبر پیشه میکند و خشم خدا را به رضایت مردم نمیفروشد.
پس آن غلام آمد و فرزند راهب را کشت و به نزد راهب آمد و گفت: این زن زناکار را آوردى و فرزند خود را به او دادى، الحال فرزند تو را کشته است. دیرانى به نزد زن آمد و گفت: چرا چنین کردى؟ مى‏دانى که من به تو چه نیکی ها کردم؟ زن قصه خود را بازگفت.
دیرانى گفت که: دیگر نفس من راضى نمى‏شود که تو در این دیر باشى. بیرون رو. و بیست درهم براى خرجى به او داد و در شب او را از دیر بیرون کرد و گفت: این زر را توشه کن، و خدا کارساز توست.
آن زن در آن شب راه رفت تا صبح به دهى رسید. دید مردى را بر دار کشیده‏اند و هنوز زنده است. از سبب آن حال سؤال نمود، گفتند که: بیست درهم قرض دارد و نزد ما قاعده چنان است که هر که بیست درهم قرض دارد او را بر دار مى‏کشند و تا ادا نکند او را فرو نمى‏آرند. پس زن آن بیست درهم را داد و آن مرد را خلاص کرد. آن مرد گفت که: اى زن هیچ کس بر من مثل تو حق نعمت ندارد. مرا از مردن نجات دادى. هر جا که مى‏روى در خدمت تو مى‏آیم.
پس همراه بیامدند تا به کنار دریا رسیدند. در کنار دریا کشتی ها بود و جمعى بودند که مى‏خواستند بر آن کشتی ها سوار شوند. مرد به آن زن گفت که: تو در اینجا توقف نما تا من بروم و براى اهل این کشتی ها به مزد کار کنم و طعامى بگیرم و به نزد تو آورم. پس آن مرد به نزد اهل آن کشتی ها آمد و گفت: در این کشتى شما چه متاع هست؟ گفتند: انواع متاع ها و جواهر. و این کشتى دیگر خالى است که ما خود سوار مى‏شویم. گفت: قیمت این متاع هاى شما چند مى‏شود؟ گفتند: بسیار مى‏شود؛ حسابش را نمى‏دانیم. گفت: من یک چیزى دارم که بهتر است از مجموع آنچه در کشتى شماست. گفتند:نمازچه چیز است؟ گفت: کنیزکى دارم که هرگز به آن حسن و جمال ندیده‏اید. گفتند: به ما بفروش. گفت: مى‏فروشم به شرط آن که یکى از شما برود و او را ببیند و براى شما خبر بیاورد و شما آن را بخرید که آن کنیز نداند. و زر به من بدهید تا من بروم. آخر او را تصرف کنید. ایشان قبول کردند و کسى فرستاند و خبر آورد که چنین کنیزى هرگز ندیده‏ام.
پس آن زن را به ده‏هزار درهم به ایشان فروخت و زر گرفت. و چون او برفت و ناپیدا شد، ایشان به نزد آن زن آمدند و گفتند که: برخیز و بیا به کشتى. گفت: چرا؟ گفتند: تو را از آقاى تو خریدیم. گفت: آن آقاى من نبود. گفتند: اگر نمى‏آیى، تو را به زور مى‏بریم.آن زن را بر روى کشتى متاع سوار کردند و خود همه در کشتى دیگر در آمدند و کشتی ها را روان کردند.
چون به میان دریا رسیدند خدا بادى فرستاد و کشتى ایشان با آن جماعت همه غرق شدند و کشتى زن با متاع ها نجات یافت و باد او را به جزیره‏اى برد. از کشتى فرود آمد و کشتى را بست و بر گرد آن جزیره برآمد، دید مکان خوشى است و آبها و درختان میوه‏دار دارد. با خود گفت که: در این جزیره مى‏باشم و از این آب و میوه‏ ها مى‏خورم و عبادت الهى مى‏کنم تا مرگ در رسد.
هر گاه بنده ای با جدیت میخواهد به سمت کمال برود شیطان و نیروهایش بسیج میشوند اگر نتواند شخص مورد نظر را بفریبد اطرافیان او را میفریبد تا او را ابه گناه بیندازند.
پس خدا وحى فرمود به پیغمبرى از پیغمبران بنى‏اسرائیل که در آن زمان بود که: برو به نزد آن پادشاه و بگو که در فلان جزیره بنده‏اى از بندگان من هست. باید که تو و اهل مملکت تو همه به نزد او بروید و به گناهان خود نزد او اقرار کنید و از او سؤال کنید که از گناهان شما در گذرد تا من گناهان شما را بیامرزم. چون پیغمبر آن پیغام را به آن پادشاه رسانید پادشاه با اهل مملکتش همه به سوى آن جزیره رفتند و در آنجا همان زن را دیدند.
پس پادشاه به نزد او رفت و گفت: این قاضى به نزد من آمد و گفت: زن برادرم زنا کرده است و من حکم کرده‏ام که او را سنگسار کنند، و گواهى نزد من گواهى نداده بود.
مى‏ترسم که به سبب آن، حرامى کرده باشم. مى‏خواهم که براى من استغفار نمایى. زن گفت که: خدا تو را بیامرزد. بنشین.
پس شوهرش آمد و او را نمى‏شناخت و گفت: من زنى داشتم در نهایت فضل و صلاح. و از شهر بیرون رفتم، و او راضى نبود به رفتن من. و سفارش او را به برادر خود کردم. چون برگشتم و از احوال او سؤال کردم برادرم گفت که: او زنا کرد و او را سنگسار کردیم. و مى‏ترسم که در حق آن زن تقصیر کرده باشم. از خدا بطلب که مرا بیامرزد. زن گفت که: خدا تو را بیامرزد. بنشین. و او را در پهلوى پادشاه نشاند.
پس قاضى پیش آمد و گفت که: برادرم زنى داشت و عاشق او شدم و او را تکلیف به زنا کردم. قبول نکرد. نزد پادشاه او را متهم به زنا ساختم و به دروغ او را سنگسار کردم. از براى من استغفار کن. زن گفت: خدا تو را بیامرزد.
پس رو به شوهرش کرد که: بشنو. پس راهب آمد و قصه خود را نقل کرد و گفت: در شب آن زن را بیرون کردم و مى‏ترسم که درنده‏اى او را دریده باشد و کشته شده باشد به تقصیر من. گفت: خدا تو را بیامرزد. بنشین.پس غلام آمد و قصه خود را نقل کرد. زن به راهب گفت که: بشنو. پس گفت: خدا تو را بیامرزد.پس آن مرد دار کشیده آمد و قصه خود را نقل کرد. زن گفت که: خدا تو را نیامرزد. چون او بى‏سبب در برابر نیکى بدى کرده بود.
پس آن زن عابده به شوهر خود رو کرد و گفت: من زن توام. و آنچه شنیدى همه قصه من بود. و مرا دیگر احتیاجى به شوهر نیست. مى‏خواهم که این کشتى پرمال را متصرف شوى و مرا در این جزیره بگذارى که عبادت خدا کنم. مى‏بینى که از دست مردان چه کشیده‏ام.
پس شوهر او را گذاشت و کشتى را با مال متصرف شد و پادشاه و اهل مملکت همگى برگشتند.
منبع : عین‏الحیات مؤلف : علامه، ملا محمد باقر مجلسى رحمة الله

اسماعیلی بازدید : 68 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

خداوند در سوره جاثیه آیه 4 می فرماید: «وَفِی خَلْقِکُمْ وَمَا یَبُثُّ مِنْ دَابَّةٍ آیَاتٌ لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ» «و در آفرینش خودتان و آنچه كه از انواع جنبندگان پراكنده می گرداند ، برای مردمی كه یقین دارند نشانه هایی است.» در جای دیگر در سوره نور آیه 45 خداوند می فرماید: «وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى رِجْلَیْنِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى أَرْبَعٍ یَخْلُقُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» «و خداوند هر جنبنده ای را ابتدا از آب آفرید؛ پس گروهی از آنان بر روی شكم راه می روند و گروهی بر روی دوپا و بعضی از این جنبندگان بر روی چهار پا راه می روند ؛ خداوند هرچه بخواهد خلق می كند؛ همانا خداوند بر هر كاری تواناست».

این عكس متعلق به حشره ای عجیب است كه در مناطق جنگلی زندگی می كند . همانگونه كه در عكس مشاهده می كنید؛ این حشره شبیه برگ درخت بوده و این آناتومی او را از گزند دشمنانش مخفی می دارد ؛ بطوری كه می تواند به راحتی در بین برگ درختان استتار نموده و از دید آنها دور بماند . به راستی مادی گرایان ومنكران خدا چه توضیح علمی و قانع كننده ای برای خلق این حشره دارند ؟! آیا طبیعتی كه فاقد درك و شعوراست می تواند چنین دقت و ظرافتی رادر آفرینش این حشره از خود بروزدهد؟! چه كسی غیر از خداوند این سیستم دفاعی حیرت انگیز را در این موجود كوچك قرارداده است ؟! آیا خداوندی كه حتی ازحفظ جان یك مخلوق كوچك خود غفلت نكرده است، می تواند نسبت به سرنوشت و زندگی اشرف مخلوقات خود یعنی انسان غافل باشد ؟! قطعا چنین نیست؛ كه او خدایی دانا و حكیم است.

 

 

 

 

 


اسماعیلی بازدید : 80 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

دخترک از میان جمعیتی که گریه کنان شاهد اجرای تعزیه اند رد میشود..
عروسک و قمقمه اش را محکم زیربغل میگیرد
شمر باهیبتی خشن، همانطور که دور امام حسین میچرخد و نعره میزند، از گوشه ی چشم دخترک را می پاید
دختر با قدم های کوچکش از پله های سکوی تعزیه بالا می رود
از مقابل شمر میگذرد، مقابل امام حسین می ایستد و به لب های سفید شده اش زل میزند قمقمه را که آب تویش قلپ قلپ صدا میدهد، مقابل او می گیرد
شمشیر از دست شمر می افــتــــد و رجزخوانی اش قطع میشود
دخترک می گوید: "بخور برای تو آوردم" و بر میگردد روبروی شمر می ایستد
مردمک های دخترک زیر لایه براق اشک میلرزد
توی چشم های شمر نگاه میکند و با بغض میگوید: بـــابـــای بـــــد.

اسماعیلی بازدید : 94 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

این حدیث و حتما بخونید ·
امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
در قیامت زنی را می آورند که به خاطر زیباییش گمراه شده
و به گناه افتاده بود، میگوید: خداوندا!
مرا زیبا آفریدی و چاره ای جز گناه نداشتم؛
در این هنگام حضرت مریم (س) را می آورند
و به آن زن گفته می شود: تو زیباتری یا این؟!
او را نیز زیبا آفریدیم اما هرگز گمراه نشد
سپس مردی را می آورند که بخاطر زیباییش به فساد کشیده شده بود
می گوید: خداوندا! زیبایی که به من دادی باعث شد که به گناه بیفتم
دستور داده می شود که یوسف (ع) را بیاورند
و به آن مرد می گویند: تو زیباتری یا این؟!
به او نیز زیبایی دادیم اما هرگز گرفتار فساد و گناه نشد
سپس شخص گرفتار و بلازده ای را می آورند
که می گوید:خدایا! چون به شدت مرا گرفتار و مبتلا کردی
لذا به تباهی و فساد افتادم؛
آن گاه ایوب (ع) را می آورند و می گویند: رنج و بلای تو بیشتر و سخت تر بود یا رنج و بلای این؟! او نیز به رنج و گرفتاری مبتلا شد اما هرگز به گناه و تباهی نیفتاد.
الکافی، ج 8، ص 228/ مجموعه ورام، ج 2، ص 152

 

اسماعیلی بازدید : 78 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

آقا سید علی قاضی به شاگردان خود دستور می دادند این دعا را در قنوت نماز هایشان بخوانند:

 «اللهم ارزقنی حبّک و حبّ ما تحبه، و حبّ من یحبّک، والعمل الذی یبلغنی إلی حبّک واجعل حبّک احبّ الاشیاء إلی»

اسماعیلی بازدید : 114 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

 

به خوبا سر میزنی مگه ما بدا دل نداریم می خواستی مارو خاطرخواه نکنی قربونت برم..ای زلیخا دست از دامان یوسف باز کش..

آقا پیر شدیم دیگه نمی خواین بیاین به خوبا سر میزنی اصلا هممون بد آقا جان هممون..

بد به حق خوبات ....به خوبا سر میزنی مگه ما بدا دل نداریم می خواستی مارو خاطرخواه..
نکنی قربونت برم ندیده خاطر خواه کردی رفتی پشت پرده یه نظر یه نظر خوبیم بدیم پات..
نوشته شدیم آقا بدبختیم بیچاره ایم درمونده ایم عشق تویی فقط

ای زلیخا دست از دامان یوسف باز کش تا صبا پیراهنش را سوی کنعان آورد..

ببوسم خاک پاک جمکران را تجلی خانه ی پیغمبران را..
خبر آمد خبری در راه است سر خوش آن دل که از آن آگاه است..
شاید این جمعه بیاید شاید پرده از چهره گشاید شاید..

اسماعیلی بازدید : 327 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

تصور میکنم روزی را که تکیه میزنید به کعبه و ندا سر میدهید:

"الا یا اهل العالم،انا المهدی"

میخواهم از خودم بپرسم

در آن لحظه اگر زنده باشم و آنجا

چه میکنم؟؟؟؟؟؟

چه میگویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با خودم فکر میکنم

شاید بگویم:

"یا لیتنی کنت ترابا"

از سر خجالت

 

اسماعیلی بازدید : 76 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

چرا اهل سنت دست بسته نماز می خوانند؟ آیا نمازی که شیعیان می خوانند درست است یا نماز دست بسته اهل سنت؟
نمازی که ما شیعیان می خوانیم عین نمازی است که رسول خدا(ص) انجام می داد بنابر این نماز ما شیعیان نماز صحیح و درست است. برای روشن شدن مطلب به این نکات توجه کنید:
یکی از مهمترین اختلافاتی که بین شیعه و اهل سنت در نحوه نماز خواندن وجود دارد در باز و بسته بودن دست در حین نماز است در این رابطه باید گفت که نمازی که شیعیان می خوانند کاملا شبیه نمازی است که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله ) می خواند و به این مطلب حتی در کتب معروف اهل سنت هم به آن اذعان شده است برای نمونه به این مورد محمد بن عمر و ابن عطا روایت كرده اند ابو حمید ساعدی از ده نفر از اصحاب رسول خدا شنید كه یكی از این ده نفر ابوقتاده است پس ابو حمید می گوید من داناترین شما به نماز رسول خدا هستم به او گفتند : نماز را عرضه كن پس گفت : رسول خدا زمانی كه به نماز می ایستاد دو دست خود را بالا می برد تا موازی دو گوشش قرار می گرفت سپس تكبیر می گفت تا اینكه هر عضو بدنش در جای خود قرار می گرفت سپس حمد و سوره را قرائت می كرد سپس تكبیر می گفت سپس دو دستش را تا گوشش بالا می آورد سپس به ركوع می رفت و دو كف دست خود را بر زانو می گذاشت سپس آرام می گرفت نه سرش را بالا می آورد و نه زیاد پایین می انداخت و می گفت خدا سخن كسی كه او را مدح كند شنید سپس دو دستش را بالا برد تا كنار گوشش قرار گرفت سپس گفت : الله اكبر و سپس خود را به زمین انداخت و دو كف دست خود را كنار خود گذاشت سپس سر بلند كرد و بر پای چپ نشست و انگشتان دو پایش را موقع سجده باز كرد و سجده كرد و سپس الله اكبر گفت و بلند شد و بر پای چپ نشست تا همه اندامش آرام گرفت سپس در سجده بعد همین كار را كرد .... همه گفتند : راست گفتی رسول خدا اینچنین نماز می خواند .
امام مالك در الموطا و ابوداود آن را نقل كرده اند و ترمذی درباره آن گفته است: حدیث حسن صحیح (سنن ابن ماجة ، ج 1، ص 280 ، سنن أبی داود، ج 1، ص 170 كتاب الصلاه باب استفتاح الصلاه ، سنن الترمذی، ج 1، ص 188 باب ما جاء فی وصف الصلاه ، مسند أحمد ج 5، ص 424، سنن الدارمی ، ج 1، ص 314 كتاب الصلاة باب صفة صلاة رسول الله ، السنن الكبرى للبیهقی، ج 2، ص 72 ، عمدة القاری، ج 6، ص 104 ‘ صحیح ابن حبان ج 5 ص 196...بخاری هم آن را به طور مختصر نقل كرده است.(صحیح البخاری ، ج 1، ص 201، كتاب الصلاة ، باب سنّة الجلوس فی التشهد(
شوكانی میگوید: صاحبان صحاح سته(صحاح سته شش کتابی هستند که کاملا مورد قبول اهل سنت می باشند) جز نسائی آن را نقل كرده اند و ترمذی آن را صحیح دانسته است، و بخاری آن را به صورت مختصر نقل كرده است.(نیل الأوطار، ج 2،ص)
در این روایت كه قصد راوی بیان كامل نماز رسول خدا با همه جزئیات است هرگز مطلبی درباره دست بسته بودن رسول خدا نقل نشده است بعد از ثبوت این خبر صحیح از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم روشن میگردد كه عمل شیعه در دست باز نماز خواندن مطابق با سنت رسول الله است . بنابر این بقیه مذاهب اسلامی باید پاسخگو باشند كه چرا مخالف سنت نبوی عمل میكنند. البته ما به ذكر روایت از كتب اهل سنت اكتفا كردیم چرا كه در كتب شیعه و روایات شیعه این مسئله اجماعی است. و هیچ قول مخالفی در شیعه نسبت به این امر وجود ندارد.
اما در مورد تكتف و دست بسته نماز خواندن که اهل سنت آن را انجام می دهند باید توجه داشته باشید که این کار بعد از پیامبر اكرم توسط خلیفه دوم بدعت شده است . امیرمؤمنان علی (ع ) می فرماید:« لایجمع المسلم یدیه فی الصلاه و هو قائم بین یدی الله یشبه باهل الكفر من المجوس»« نمازگزار دست های خودرا در حالی كه در برابر خدا ایستاده است روی هم قرار ندهد كه با این عمل شیوه مجوسیان كافر را حكایت می كند»(وسائل الشیعه , ج 4, باب 15 از ابواب قواطع نماز حدیث منشور عقاید امامیه , جعفر سبحانی , انتشارات مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق , ص 279)
دست بسته نماز خواندن از زمان خلیفه دوم عمر بن خطاب به دستور وی بدعت شده است . گفتنی است كه همه فرقه های اهل سنت دست بسته نماز نمی خوانند; همانند مالكی ها .... و این از اموری است كه از زمان خلیفه دوم مرسوم شده و ما آن را بدعت و حرام می دانیم . مسلما رسول خدا(ص ) و امیرالمومنین با دست باز نماز می خواندند و باید توجه داشت آنهایی هم كه با دست بسته نماز می خوانند آن را مستحب می دانند.
توجه داشته باشید که پیامبر اسلام اگر دست بسته نماز می خواندند و سنت همیشگی پیامبر آن گونه بود, در این صورت , همه آن طور می خواندند و كسی در آن اختلاف نمی كرد. از خصوصیات شیعه پای بندی به سنت پیامبر است . اگر پیامبر اسلام دست بسته می خواندند: اولا, شیعیان قطعا دست بسته می خواندند در حالی که هیچ كدام از امامان معصوم شیعه نگفته اند كه پیامبر دست بسته نماز می خوانده است .(مستند العروه , آیت الله شیخ مرتضی بروجردی , ج 4,ص 445)ثانیا, اگر عمل پیامبر می بود, اهل سنت نیز دست بسته خواندن را واجب می دانستند در حالی كه هیچ كدام از چهار فرقه فقهی اهل سنت این عمل را واجب نمی دانند حتی مالكی ها آن را مستحب هم نمی دانند(الفقه علی المذاهب الخمسه , مغنیه , ص 109) آنان كه اولین بار دست بسته نماز خواندن را رسم كردند چنین فكر كردند كه چنین حالتی به خود گرفتن، یك نوع احترام و تواضع در برابر خداوند است و برای همین , دستور دادند كه از آن به بعد در نمازها دست بسته باشند. . بنابراین , اهل سنت نیز این عمل را عمل پیامبر نمی دانند, بلكه عمل صحابه پیامبر بعد از رحلت نبی اكرم (ص ) می دانند و داستان آن را چنین آورده اند كه وقتی كه اسیران ایرانی را نزد عمر بن خطاب آوردند, عمر بن خطاب آنها را دست بسته دید و پرسید: چرا چنین كرده اید؟ گفتند: رسم ما ایرانیان این است كه در برابر پادشاهانمان چنین می ایستیم . عمر بن خطاب از این حالت خوشش آمد و دستور داد از این پس در نماز چنین بایستند و مردم هم مطابق دستور عمل كردند و به این ترتیب , تكتف, سنت شد(مستند العروه , ج 4, ص 445 - جواهر, ج 11, ص 19) شیعیان علی (ع ) براساس روایاتی كه از امامان معصوم رسیده , به تكتف معتقد نیستند و به جای آن , دست ها را روی ران ها می گذارند و پایین می اندازند. برخی از روایات چنین است : الف ) به امام صادق (ع ) یا امام باقر(ع ) گفته شد: كسی دست خود را روی دست دیگر می گذارد و نماز می خواند, حكم این چیست ؟ جواب داد: این،تكتف است و انجام نشود. ب ) علی (ع ) فرمود: مسلمان با گذاشتن دست خود روی دست دیگر, خود را به مجوس تشبیه نمی كند. ج ) امام باقر(ع ) فرمود: در نماز تكتف نكن كه این كار مجوس است .

 

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
امام حسن (ع) : اهل مسجد زائران خدا هستند و بر زیارت شونده است كه به زائرانش هدیه ای بدهد.... مسجد نبی اکرم (ص) شهرستان ملایر ، یکی از زیباترین مساجد ملایر میباشد که دقیقا این مسجد واقع در ملایر بلوار انقلاب روبروی آموزش و پرورش شهرستان ملایر قرار دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلمه مسجد مجموعا چند بار در قرآن کریم آمده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 480
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 4,903
  • بازدید کلی : 188,381
  • نوای سایت