loading...
مسجد نبی اکرم (ص)
اسماعیلی بازدید : 108 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (2)

شهید حسین خرازی نقل می کرد: ﻭﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:

اسماعیلی بازدید : 94 سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 نظرات (2)

اوج افتخار ، اوج غیرت ، اوج میهن دوستی و اوج زیبایی . . .
28
سال پیش هنگامی که بسیاری از ما غرق در روزمرگی همیشگی بودیم ،"رجب محمد زاده" در نیمروزی سوزان در حالیکه برای رزمندگان دفاع از میهن یخ می شکست ، خمپاره ای به سرش خورد و او را درهم شکست..

اسماعیلی بازدید : 106 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

شب اول ماه شعبان؛ قران باز کن به سوره نور. و مبلغی پول لای قران میزاری. هرچقدر که در توانت بود. دوتا اسکناس ؛ یکی به نیت صدقه؛ یکی هم به نیت رزق و روزی و ایه35تا 38سوره نور3مرتبه بخون. وپولها رو تو همون صفحه قران بگذار. و فردا صبح...

اسماعیلی بازدید : 128 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

مبعث آخرین فرستاده ی حق پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک باد.
مدتی بود در کوه مانده بود ...
همسرش برایش غذا می آورد ... تا غار بالا می آمد و کنارش می نشست غذا می خوردند و می رفت ...
دم نزدن از سختی بالا آمدن از کوه نشان از عشق بی شائبه به همسرش بود ...

اسماعیلی بازدید : 101 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مَلایـِر شهری بزرگ و تاریخی در بخش مرکزی شهرستان ویژه ملایر در غرب ایران است. این شهر سی و پنجمین شهر بزرگ ایران از نظر جمعیت به‌شمار می‌آید. ملایر از برخی از ۶ مرکز استان با نام های : ایلام، شهرکرد، یاسوج، سمنان، بوشهر و بیرجند بزرگتر است...

اسماعیلی بازدید : 85 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رهبران نظامی ایران هشدار می دهند که هرگونه تلاشی برای جلوگیری از عبور کشتی کمک های ایران به یمن، آتش جنگ را در منطقه بر خواهد افروخت ...
معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان روز سه شنبه هشدار داد که در صورت ایجاد مزاحمت برای کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای یمن؛ آتشی به پا می‌شود که مهار آن از دست آمریکا و عربستان خارج است...

اسماعیلی بازدید : 61 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

چرا علی(ع) حق او غصب شد؛قیام نکرد و سکوت اختیار کرد؟

یکی از مباحثی که بین شیعه و اهل سنت مطرح است، این است که آنان می‌گویند: اگر امیرالمومنین(علیه‌السلام) برحق و خلیفه رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بود، پس چرا بعد از این‌که حق او غصب شد، قیام نکرد و سکوت اختیار کرد و حتی با خلفا بیعت کرد؟ اگر او خلیفه بود می‌بایست قیام کند و با مخالفین بجنگد تا حق خود را پس گیرد.


اسماعیلی بازدید : 197 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بررسی نکات مجمل و غامض در آیه:

« وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا. أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هذا غافِلِينَ * أَوْ تَقُولُوا إِنَّما أَشْرَكَ آباؤُنا مِنْ قَبْلُ وَ كُنَّا ذُرِّيَّةً مِنْ بَعْدِهِمْ أَ فَتُهْلِكُنا بِما فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ » (أعراف/172-173).

اين آيه جزء غرر آيات سورهٴ مباركهٴ اعراف است در سوره اعراف آيه‌اي به عظمت اين كمتر هست يا نيست

يكي اينكه:

1- موطن اين ميثاق كجاست خدا در كجا تعهد گرفت؟

2- از چه كسي تعهد گرفت.

3- چگونه تعهد گرفت؟

4- انگيزه اين كار چه بوده است؟

5- [چرا] احدي از ما يادمان نيست؟

اسماعیلی بازدید : 79 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

هرچی تنگ تر بپوشم بالاتر نیستم...بلکه کالاترم
ما ﺧﺎﻧﻢ ﺧﻮﺵ ﺗﯿﭙﯽﮐﻪ ﺗﻮ خیابون ﻣﻨﻮ ﭼﭗ ﭼﭗ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﯽ!ﺑﺒﯿﻦ ﻋﺰﯾﺰﻡ ...
ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﻣﻦ ﮐﻪ ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮَﻣﻪ ﻋﻘﻠﻢ ﻧﻤﯿﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺁﺩﻡ ﺑﺎ ﻣﺎﻧﺘﻮ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻭ ﺁﺯﺍﺩ ﺗﺮِ!
ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﺯﯾﺮ ﭼﺎﺩﺭﻡ ﮐﻮﻟﺮ ﮔﺎﺯﯼ ﺭﻭﺷﻦ ِ...

اسماعیلی بازدید : 122 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (2)

مکاشفه عجیب شهید حاج عبدالحسین برونسی با حضرت زهرا (س)
شهید برونسی فرمانده است توی عملیات رمضان ، تیربار دشمن می گیره تو گردان عده ای شهید میشن گردان زمین گیر میشه. سید کاظم حسینی میگه من معاون شهید برونسی بودم، اصلا بچه ها نمی تونستن سرشونو بلند کنن، یه دفه دیدم شهید برونسی بیسیم چی و پیک و همه رو ول کرد و رفت یه جاافتاد به سجده، رفتم دیدم آروم آروم داره گریه می کنه، میگه یا زهرا مدد، مادر جان مدد...

اسماعیلی بازدید : 156 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

شهادت حقیقتی است قرآنی که مفهوم آن زندگی است نه مرگ. شهادت نقش بسیار حساسی در تاریخ اسلام و تاریخ امت مسلمان داراست. این مطلب از ابتدای ظهور اسلام تا زمان معاصر صادق است. به مقوله شهید ، شهادت ، شهادت طلبی در اسلام ناب محمدی (ص) اهمیت بسیاری داده شده است. شهید و شهادت دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند می باشد و شهادت به عنوان مهمترین اعمال و بالاترین مراحل تکامل عملی ، معرفی گردیده است.دراین پژوهش تلاش شده به این سوال جواب داده شودکه جایگاه شهادت در فرهنگ اسلامی چگونه است؟..

رضا داودی بازدید : 167 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

دانلود 5 کتاب ارزشمند با فرمت pdf از فضائل و مناقب امیرالمومنین (ع)

دانلود کتاب زبور نور ـ هزار و يک نکته از زندگاني حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريفhttp://www.valiasr-aj.com/image_user/vasaeq/book/zabornoor.jpg

برای دانلود به ادامه مطالب بروید بروی تصاویر کلیک کنید.
اسماعیلی بازدید : 86 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شاهکار پاسخ امیرالمؤمنین به سوال علم بهتر است یا ثروتجمعیت زیادی دور حضرت علی(ع) حلقه زده بودند. مردی وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید: یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟علی(ع) در پاسخ گفت:

رضا داودی بازدید : 95 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (1)


یکی از مهمترین اصول اخلاقی در مکتب اسلام، احترام به پدر و مادر است: آیات و روایات تاکید فراوان در این باره دارند جالب این است که در موارد بسیار بعد از توحید و یکتاپرستی بدون فاصله احسان به این دو نهاد ارزشمند عالم خلقت را مطرح می کنند، آری اینگونه بیانات آن هم از قادر حکیم علی الاطلاق و رسول گرامی اش و ائمه هدی علیهم السلام خود بیانگر اهمیت آن است.

http://www.rasekhoon.net/userfiles/Article/1390/11/1/0019508.JPG

اسماعیلی بازدید : 75 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 بررسی نکات مجمل و غامض در آیه(بقره/33)

« عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِكَةِ فَقالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ (31) قالُوا سُبْحانَكَ لا عِلْمَ لَنا إِلَّا ما عَلَّمْتَنا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ(32) قالَ يا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمائِهِمْ قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ ما تُبْدُونَ وَ ما كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ »(بقره/33).

سؤالات اساسی این آیه:

1- این أسماء چه چیزی بوده است؟

2- چرا یک بار از آنها با ضمیر(ها) یاد کرده و در موارد دیگر با ضمیر(هم)؟

3- چگونه آنها را به آدم یاد داده است؟

4- چرا خداوند بدون اینکه آنها را به فرشتگان یاد داده باشد، ندانستن آن را از سوی آنها نشانه نادرستی استدلال پیشین آنان گرفته است؟ این در حالی است که آن را فقط به آدم آموزش داده است!

5- حضرت آدم چگونه این أسماء را به فرشتگان آموخت؟

اسماعیلی بازدید : 120 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سوره =قصص
وَ لَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِّنَ النَّاسِ یَسْقُونَ وَ وَجَدَ مِن دُونِهِمُ امْرَأَتَینْ‏ِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِى حَتىَ‏ یُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَ أَبُونَا شَیْخٌ كَبِیرٌ(23)

اسماعیلی بازدید : 124 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     تحلیل تطبیقی آموزه های مزامیر(ص1تا13)بامعارف قرآنی وحدیثی


      

              چکیده

در قرآن کریم به زبور نام كتاب آسمانى حضرت داود پيامبر (ع) اشاره شده است. این کتاب ازمجموعه ای است ازشعروسرود که به زبانی شیواوروحیات تاریخی قوم بهودرابیان میکند,درميان تورات فعلى كتابى به نام مزامير (يا زبور داود) موجود است. زبور فعلى مورد استناد يهوديان و مسيحيان شامل صد و پنجاه مزمور است (كه به پنج كتاب تقسيم مى‏گردد) و هفتاد و سه مزمور آن را به حضرت داود (ع) نسبت مى‏دهند و بقيه به اشخاص ديگر يا به مؤلفين مجهول منسوب است.موضوع اصلی کتاب مزامیر«پرستش»است.دراین نوشتاربابرسی های انجام شده درمتن مزامیروتحلیل وتطبیق آن بامعارف قرآنی سعی درتبین  آیات مزامیر وروشن کردن مباحث آن وبیان کردن این که تاچه اندازه بامعارف قرآنی وحدیثی مطابقت یاتعارض دارد.نویسنده این پژوهش براین باوراست که موضوعات مطروحه درمزامیراغلب حالت عامیانه وداستان های شعرگونه است,که درمواقع بسیاربامعارف قرآنی کاملادرتضاداست،وقبول آن به عنوان یک کتاب مقدس بسیارسخت وقابل امتناع است،زیرایک کتاب مقدس بایددربردارنده یکسری ازبرنامه های کامل شامل برای هدایت بشری باشد،امامزامیرمنتسب به حضرت داودبرخلاف قرآن کریم فاقدچنین ویژگی ها است.

کلیدواژه ها: مزامیر, معارف قرآن،هدایت.


 

 

اسماعیلی بازدید : 76 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

امتیازات اسلام بر سایر ادیان
به رغم آن‌چه در تعارض و ناسازگاری مسیحیت با علم و معرفت بیان شد، دین اسلام با دانش و معرفت، پیوندی نزدیک و ناگسستنی دارد.اسلام امتیازات بی‌شماری نسبت به ادیان دیگر دارد كه ما به بخشی از آن‌ها اشاره می‌كنیم. باشد كه قدر این دین عزیز را بیشتر بدانیم:

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
امام حسن (ع) : اهل مسجد زائران خدا هستند و بر زیارت شونده است كه به زائرانش هدیه ای بدهد.... مسجد نبی اکرم (ص) شهرستان ملایر ، یکی از زیباترین مساجد ملایر میباشد که دقیقا این مسجد واقع در ملایر بلوار انقلاب روبروی آموزش و پرورش شهرستان ملایر قرار دارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلمه مسجد مجموعا چند بار در قرآن کریم آمده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 480
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 111
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 291
  • بازدید سال : 4,980
  • بازدید کلی : 188,458
  • نوای سایت